Erg bang dat besmet

• Mark

Beste John,

Ik heb het niet meer. Ik word gek van angst. Ik ben er al 3 en een halve week van overtuigd dat ik besmet ben met het hiv-virus. Nu snap ik niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn, maar ik kon me niet voorstellen dat je door @!#$ zo snel besmet zou kunnen worden. En heb zelfs een sero-positieve jongen durven @!#$. Heb het niet heel lang gedaan en heb meteen daarna m'n @!#$ gewassen en geplast, en dacht dat ik daarmee het risico wel uitsloot.

Maar 5 weken na dat contact kreeg ik opeens 3 dagen enorme rugpijn met verhoging (38,4) en heb tegen de pijn Paracetamol gebruikt en weet dus niet of ik langer koorts zou hebben gehad. Een week later ontdekte ik dat ik opgezwollen klieren had in de liezen (pijnloos). Verder af en toe ook een branderig gevoel in de liezen en soms in de oksels. Verder heb ik snel moeie spieren en heb ik een slechte conditie. Meteen vanaf de eerste dag was ik doodsbang en sliep ik heel slecht en ben ik een en al spanning. We zijn nu 3 en een halve week verder sinds de eerste symptomen, ik slaap nog steeds slecht, ben nog steeds doodsbang en heb nog steeds de opgezwollen klieren in m'n liezen en de moeie spieren.

Het is nu 8 en een halve week na het contact.

Wat kan je tegen me zeggen?

Hartelijk bedankt alvast.

Groet.

• Mark

Nog even een eigen reactie. Ik zie dat bepaalde woorden niet geaccepteerd zijn. Bij de eerste 2 censuurtekens bedoelde ik anaal contact en bij de laatste bedoelde ik m'n geslachtsorgaan. Ik hoop dat deze beschrijvingen wel ok zijn.

• Edvin

Als dit allemaal zonder condoom is gebeurt moeten we realistisch zijn dat er een behoorlijke mate van risico is.

Anaal en onveilig neu-ken heeft zijn risico.

Als het 8 weken geleden is, wacht nog 4 weken en laat je testen. En onthou je van sexuele activiteiten tot die tijd.

Sterkte..

• John.

Hoi Mark.

Je schrijft:

“ maar ik kon me niet voorstellen dat je door @!#$ zo snel besmet zou kunnen worden. ”

Zo snel besmet worden (van eenmalig onveilige sex) is zeldzaam (hoewel bestaand.)

Je klachten beginnen behoorlijk aan de late kant om ze als verdacht aan te merken voor een acuut retroviraal syndroom (die bij primo hiv-infectie kan optreden.) Denken aan hiv op grond van je klachten is veel te speculatief.

De crux van de zaak heeft Edvin echter verwoord. Condoomloos neukken (geneukt worden nog sterker) geeft een risico voor hiv-infectie en andere soa (!)

Daarom kan alleen een hiv-test je de opluchting en het zekere antwoord geven, 12 weken na dato risico.

Kans is vet dat er niets aan de hand blijkt wat hiv-infectie betreft, maar voor je gemoedsrust in de toekomst, en om nieuwe risico´s uit te sluiten, sluit je beter vaste vriendschap met het condoom.

Stay well.

Groeten John.

• Mark

Beste John en Edvin,

Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik heb nu zeer zeker m'n les geleerd! Ik hoop tenminste dat het een les is en geen onomkeerbaar feit.

Vriendelijke groeten,

Mark

• Mark

Beste John en Edvin,

Ik heb me toch al laten testen en kreeg vandaag te horen dat ik besmet ben. Extra @!#$ als je zó stom geweest bent. Nu snap ik niet hoe ik het heb kunnen doen.

M'n goeie voornemens waren net te laat.

Groeten,

Mark

• Edvin

Dag Mark,

hoewel het er in zat toch een zware tegenvaller.

Weet dat het geen dodelijke ziekte maar een chronische ziekte is. Milde troost.

Laat je goed voorlichten en heel veel sterkte,

• John.

Hoi Mark.

Ik heb er van op gekeken, wat jammer.

Heel moedig dat je je hebt laten testen.

Je kunt je afweer nu periodiek laten onderzoeken en kan er met goede medicatie veel bespaard blijven. Mogelijk dat je voor lange tijd nog niet aan de medicijnen hoeft.

Laat gerust weer van je horen als je dat wilt.

Als je met veel andere hiv-vers in contact wilt komen, kun je de fora bezoeken van de hiv-vereniging. www.hivnet.org

Het gaat je goed.

Groeten John.

• Mark

Beste John en Edvin,

Hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Vriendelijke groet,

Mark