Symptoom of toch niet?

• Paniek!

Goedendag, ik hoop echt dat u mij de helpende hand kunt bieden…ik lijd er echt onder.

Ik lees dat een droge huid een symptoom is van ARS? Klopt dit???

Ik zit echt in de stress, en vandaag voelde ik mijn huid pijn doen op mijn been. Als ik over mijn beenharen ga dan voel ik dat echt in mijn huid. Als ik onder de douche sta dan voel ik die pijn niet meer.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik bijna 2 dagen niks heb gedronken.

Wilt u mij aub helpen? Bij voorbaat dank.

• Paniek!

Vergeten erbij te zeggen dat dit 2 dagen geduurd heeft.

• John.

Hoi Paniek.

Droge huid op zichzelf is geen symptoom van ars. Een droge huid (soms schilferend) komt zeker vaker voor bij ars (en bij verdere stadia van hiv-infectie, n.b. soms ook het omgekeerde, een veel vettere huid) maar bij ars staan heel vaak andere symptomen voorop (waaronder heel vaak koorts) en bovendien duren klachten meerdere dagen minimaal (tot soms vele weken) en niet 1,2,3 dagen.

Wat “1000 X” eerder kandidaat oorzaak is voor je droge huid… “cynisch genoeg” heb je zelf al het antwoord gegeven: Paniek(erigheid)/ stress/ spanning en (te) weinig drinken…

Crux: Los van welke klachten dan ook, ook als er helemaal geen klachten zijn: In geval voor RISICO t.a.v. hiv-infectie kan alleen een hiv-test 12 weken na dato een duidelijk antwoord geven.

Je klachten zeggen NIETS over wel/ geen hiv-infectie.

Feel better.

Groeten John.

• Paniek!

Dank je wel, ik zal me zeker laten testen over een paar weken.