Vraag

• miranda

Hallo John

Ik heb een vraagje, een vriendin van mij wil de prostitutie in gaan, ik heb gezegd dat ik het geen goed iedee vind.

Omdat prostituees meer kans maken op hiv dan gewone mensen

Mijn vriendin zegt dat dit niet waar is,

omdat prostituees het altijd met condoom doen omdat ze geld willen verdienen en niet ziek worden

haar mening is dus dat juist prostituees minder kans maken. omdat ze altijd met safe sex bezig zijn, meer dan gewone meiden die vaak onbetaald one night stands hebben en het condoom "vergeten'' in het heetst van de strijd

Nou is mijn vraag wie heeft er gelijk?"

maakt een prostituee nou meer kans of gelijk op met andere om hiv te krijgen

ben bang dat mijn beste vriendin ziek word

• John.

Hoi miranda.

Je vriendin zit niet ver van de waarheid af, al zijn er altijd duidelijke individuele verschillen. Al delen prostituees hetzelfde beroep, ze hebben, zoals ieder ander mens, ook weer uiteenlopende karakters. De ene zal volkomen consequent zijn in het gebruik van een goed condoom en weet dat ook nauwgezet op de juiste wijze te gebruiken (belangrijk tegen condoomfalen!) De ander is misschien af en toe minder nauwgezet.

LEGALE(!) Nederlandse prostituees die vrijwillig hun beroep uitoefenen (dus NIET gedwongen door pooiers en niet afhankelijk van harddrug verslaving) hebben door de bank genomen een hoog/ zeer hoog besef en gedrevenheid in safe-sex management.

Op een buitenlandse hiv/aids site (VS) wordt daar zelfs over gerapporteerd door hiv/ aids expert ‘dokter Bob’ in reactie op een verontruste klant aan (vermoedelijk) ‘de Wallen.’

http://search3.thebody.com/search?q=cache:wWq7Oss-x5cJ:www.thebody.com/Forums/AIDS/SafeSex/Current/Q176249.html+amsterdam+&access=p&output=xml_no_dtd&ie=UTF-8&client=thebody1&site=thebody&proxystylesheet=thebody1&oe=ISO-8859-1

Groeten John.