hiv angst

• angstig iemand

Plaats hier een bericht omdat ik erg angstig ben, ben een vrouw en heb 3 weken geleden onveilig sexueel contact gehad met man waarvan ik voorgeschiedenis niet weet, was in een dronken bui, er heeft even penetratie plaatsgevonden hij is niet in mij klaargekomen, verder gegaan met orale sex, heb hem gepijpt maar hij is niet in mn mond klaargekomen, ben nuzo vreselijk bang voor hiv, denk er dagelijks aan, heb me na een paar dagen laten testen op soa's hier kwam niets uit, moet over 2 weken nogmaals testen voor de zekerheid, laat me over 2 maanden ook op hiv testen, na 2 weken ben ik grieperig geweest, flinke verkoudheid gehad, een avond koorts, opgezette klieren, nu nog uitslag rond mn mond en als ik op internet lees word ik echt heel bang, wil gewoon even mn verhaal kwijt, weet dat testen de enige zekerheid geeft maar wachten duurt nu echt lang.

• angstig iemand

Ik weet niet of iemand hierop reageerd, maar zijn die verschijnselen een teken van hiv infectie of is het gewoon toeval, en uitslag rond de mond? Maak me gewoon erg bezorgd, kan eigenlijk aan niets anders denken op het moment….

• Edvin

Er is zowel kans geweest op overdracht van Hiv en (in meerdere mate) Soa.

De kans is niet groot, maar wel aanwezig.

• angstig iemand

Hoe groot is nu eigenlijk het risico op hiv? Krijg je het makkelijk door een eenmalig onveilig contact? Ik weet dat het mogelijk is, maar hoe groot is de kans als de man in kwestie niet in je klaarkomt?

• Edvin

Sja…. er zijn veel getallen, percentages en kansberekeningen.

Hoe ik als begeleider van patienten het zie, de kans is 50 %.

Bij onvelige sex heb je 50 % om het wel en 50 % kans om het niet te krijgen. In ieder geval gevoelsmatig.

Technisch gezien mag de kans dan vele malen kleiner zijn, dan mag nooit een escuus zijn om onveilig te vrijen en goed voor je gemoedstoestand is het ook nooit echt.

50 % dus.

• angstig iemand

Maak me nog steeds veel zorgen, 50 procent vind ik vrij veel ookal is het gevoelsmatig, zit ook nog met wat vragen, ik lees nogal veel op internet en vind het allemaal tegenstrijdig, weet niet goed wat waar is en wat niet, is het echt zo dat het steeds meer voorkomt onder heteroseksuele mensen?, en gebeurd het vaak dat je besmet word door eenmalig onveilig contact? of moet je dan echt meerdere malen seks hebben met die persoon, vraag me af of ik me terecht zoveel zorgen moet maken zoals ik nu doe, want het beheerst mn leventje behoorlijk, heb ik echt groot risico gelopen? ik weet dat jullie het risico niet terug kunnen brengen naar nul, en ik heb mn lesje echt wel geleerd, want deze stress wil ik nooit meer voelen, ik hoop alleen dat het niet te laat is, john zou jij ook je mening willen geven?, en hebben jullie goede tips om met de angst om te gaan ik heb nog 2 maanden te gaan…hoop dat jullie hier op willen reageren, en ik wil ook even zeggen dat ik vind dat jullie goed werk doen, echt waar, we mogen blij zijn dat jullie de tijd nemen om onze vragen te beantwoorden en ons te steunen. Bedankt daarvoor!

• Thilo

Hey angstig iemand,

Ik wil twee dingen aan je kwijt:

1. Zoals je kunt lezen aan mijn thread is HIV mits goed behandeld geen ‘death sentence’. Er wordt gesteld dat het chronisch is. Maar… een chronischhe ziekte is desalniettemin een serieuze aandoening.

2. Kansberekeningen zijn leuk maar zoals je weet zijn er ook altijd winnaars bij de staatsloterij. Dus enige geruststelling kun je halen uit een test nadat je een juiste termijn hebt gewacht.

desalniettemin hoop ik van harte voor je dat het allemaal helemaal goed komt en dat er niets aan het handje is.

Thilo

• angstig iemand

He thilo.

Bedankt voor je reactie, ik weet dat het een chronische aandoening is en geen doodvonnis, maar dat maakt me niet minder angstig, het is niet iets waar je op zit te wachten, maar goed besef ook dat dit iets is wat ikzelf gedaan heb, voortaan meer mn koppie erbij houden zullen we maar zeggen en veilig vrijen, dat is ook zeker de les die ik hiervan zal leren, weet dat ik hier geen antwoorden zal vinden en dat ik over 2 maanden zekerheid zal hebben, iig bedankt voor je reactie