test

• patrick

Hallo,

Ik heb onlangs gelezen dat doorgaans, na vier tot zes weken na infectie, voldoende

antilichamen in serum aantoonbaar zijn.

Ik had voor zes weken een onveilig kontakt en liet na 42 dagen de test doen.

De test was NEGATIEF, is dit vertrouwbaar??? De witte bloedcellen waren op peil.

Ik heb wel last van gezwollen kliertjes in de hals.

Wat bedoeld men eigenlijk met gezwollen? Bij mij zijn dat enkel als kleine bollekes voelbaar. Na een tijdje van LAGE koorts en algemene ziektebeelden,is momenteel enkel nog het fenomeen van die klieren aan de orde !!

Dank bij voorbaat voor antwoord.

• John.

Hoi Patrick.

Een neg. hiv-test 6 weken na dato risico is zeer bemoedigend en in hoge mate betrouwbaar, maar is nog niet maximaal betrouwbaar. Om vrij zeldzame maar bestaande late seroconversies niet te missen, staat voor een rockharde betrouwbaarheid een window van 3 maanden, welke vertaald mag worden met 12 weken of nadien.

Je counts van lymfocyten zijn hier nietszeggends, want een normale range (bijvoorbeeld van het type CD4 helpercellen) kan bij een hiv-neg. iemand best schommelen tussen de 700 en 1400 /µl. (microliter) en iemand met primaire hiv-infectie kan ook binnen deze normale range scoren (hoewel ook dikwijls lager.)

Ook je klachten doen geen uitspraak over wel/ geen hiv-infectie.

Groeten John.

• patrick

Hey John,

Wordt bij een standaard test ook gezien naar dat actieve antigen p24 ?

Wat betekent dit eigenlijk ?