deurklink

• isma

Hallo,

Ik heb misschien een wat rare vraag, maar ik zit er wel mee.

Afgelopen vrijdag heb ik mij laten testen bij de ggd in amsterdam. Ik kreeg een verkort onderzoek, waarmee ik een bloedonderzoek kreeg voor hiv, hep b en syffilis. Daarnaast moest ik in het toilet van de ggd een zelfonderzoek doen met een verlengd wattenstaafje en die in een buisje doen zodat ze die op chlamydia en gonnoroe konden testen.

Bij de toiletten was gelijk ook de mogelijkheid om die buisjes in te leveren. Ik moest eerst een deur door om bij het damestoilet te komen. Door diezelfde deur moesten ook mannen heen om hun buisje met urine te laten onderzoeken. Nu is mijn vraag, wat als er, urine of voorvocht, sperma/bloed, is achtergebleven op de deurklink. Er liepen wel steeds mannen in en uit. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen of er meer dan 2 minuten hebben tusssengezeten tussen aanraking van de deurklink en zelfonderzoek. Ik heb die deurklink aangeraakt en vervolgens met dezelfde hand het wattenstaafje aangeraakt waarmee ik bij mezelf wat weefsel moest afnemen. Dus dat het wattenstaafje via mijn handen in aanraking is gekomen met lichaamsvreemde vloeistoffen van (mogelijk besmette personen, bij de ggd is die kans een stuk groter dan in een normaal vreemd toilet) en vervolgens ook met mijn lichaam in aanraking is geweest.

Is er kans op een soa?

Is er kans op HIV?

Ik heb me net laten testen op alles, en wil graag het hoofdstuk sluiten.

Het is misschien wat vergezocht, maar ik kan er al een paar nachten niet goed van slapen.

Dank voor de reactie

• Edvin

Geen enkele zorgen.

Hiv wordt overgedragen middels bloed/sperma/plasma en S(exueel) O(overdraagbare) Z(iekten) middels sperma en heel soms speeksel, maar niet op de manier zoals jij beschrijft.

Geen zorgen dus.

• isma

Hallo,

Ik maak me toch nog zorgen, na twee weken na onderzoek kreeg ik diarree en keelpijn. John, denk jij er hetzelfde over als Edvin?

Dank je..

een ongerust meisje.