vocht op eikel

• Roel

Hallo,

als je nu een meisje even hoor vagina streelt en je voelt wat aan haar lipjes en je gaat een beetje met je vinger in de vagina. Als je dan even later, halve minuut later ofzo aan je penis pakt en je eikel aanraakt. is er dan kans op hiv besmetting?

• Edvin

Na een halve minuut niet nee.

Is het na enkele seconden, dan is er een kleine kans op overdracht.

• Roel

Oké bedankt!

Nog een vraagje rond dat: als je vingers een heel klein beetje vochtig zijn van aan het meisje haar vagina te zitten en beetje tussen de lippen. Is er dan 10 seconden daarna gevaar als je je penis vastneemt en je eikel aanraakt ?

• Edvin

Ik ga niet in procenten vertellen hoe groot het gevaar is. Ik zou dat ook niet weten.

Er is een gevaar, wellicht een klein gevaar, maar aanwezig.

• Jaris

hiv overleeft toch niet in de buitenlucht heb ik gehoord van SOAAIDS infolijn. Dit is volgens hen geen risico,omdat vaginaal vocht echt met je slijmvliezen in contact moet komen van je plasbuis.

• Edvin

Klopt, Hiv overleeft niet in de buitenlucht.

Afhankelijk van de omstandigheden kan het virus enkele seconden tot hooguit 2 minuten in leven blijven.

• Jaris

Oke maar is het niet dat we hier spreken over een oppervlakkerige contact tussen vaginaal vocht en eikel. Wat ik heb gehoord van de Soa infolijn is dat het geen reeel risico is. Dit heb ik van de infolijn:

alleen wanneer de penis/eikel in de vagina is en er vervolgens vaginaal vocht of (menstruatie)bloed in de plasbuis komt, is er sprake van een risico.

• Roel

Oké, maar moet ik me daar nu zorgen over maken als je aan dat slipje zit dat een beetje vochtig, nat is. En je komt na enkele seconden per ongeluk aan je penis, eikel om bv je penis beter te steken in je broek ofzo en je raakt even je eikel aan want je wil hem daarmee goedsteken. Ik weet niet of het zo gebeurt is maar ik wil daar graag wat meer zekerheid over hebben.Want ik maak me er zorgen over en ik weet niet of het echt nodig is!