bezorgdheid

• robert

ik zit met het volgende , ik heb nadat ik in scheiding lag met met mijn ex een relatie gehad met een transexueel gedurende 4 maanden . In deze tijd hebben we vaak gekust en twee keer sex gehad (sorry voor de detaills) mastrubatie 1 keer (ieder zichzelf ) en 1 keer anaal met condoom . Gedurende deze 4maanden viel het me op dat zij veel dunner was geworden dan op de foto´s die ze me liet zien van 2 jaar eerder en ik zei haar dat misschien eens een keer een aids test moet laten doen , daar ze ook veel wisselende sexcontacten had gehad . Vervolgens heeft ze zich half oktober laten testen en ze vertelde me dat de resultaten negatief waren . Nu ben ikzelf in december echt heel ziek geweest rond 5 december en heb 4 kilo´s verloren en heb me rond deze datum ook laten testen en de uitslag van mij was ook negatief , einde verhaal dacht ik . Vanavon belde ze me op nadat ik een tijd niets van haar gehoord heb en ze vertelde me dat ze gelogen had en dat de aidstest positief was een dat ze me had belogen . Ik heb maar 2 keer sex met haar gehad , die anale sex was met een condoom en die is niet gesprongen , zij is klaar gekomen op mijn buik en ze heeft me vervolgens afgetrokken met dezelfde hand waarmee ze haar eigen apparaat heeft afgetrokken (nogmaals sorry voor de detaills). Deze sexy heb ik rond de 25 september gehad , nu ben ik bang dat ik toch ook besmet zou kunnen zijn , daar ik rond 5 december erg ziek was . De test was negatief op 5 december , maar kan het zijn dat zij via haar misschien natte handen met eigen sperma mij geinfecteerd kan hebben , of via het kussen . Ik voel me heel onzeker met deze situatie kan iemand me een goed advies geven .

Bvd Robert

• Edvin

Beste Robert,

de laatste keer dat je sex hebt gehad met haar was op 25 september.

Op 5 december was de Hiv test negatief. Daar zitten 10 weken tussen aannemend dat je de test hebt laten doen op 5 december en niet dat je de uitslag toen kreeg. Anders wordt het 9 weken.

Dit geeft geen 100 % zekerheid over de uitslag, maar onbetrouwbaar is het niet. Het geeft een zeer hoopvolle indicatie.

De enige mogelijkheid tot overdracht is het aftrekken met dezelfde hand. Als de sperma langer dan 2 minuten op haar hand heeft gezeten alvorens ze jouw pen-is (en dan specifiek je eikel) heeft aangeraakt mag je aannemen dat er geen gevaar is.

De symptomen van een primaire- of acute hiv-infectie zijn doorgaans 2-6 weken na dato. Jij kreeg ze 10 weken na dato. Ook dat is dus geen indicatie.

De kans dat je besmet bent is mini-minimaal. Wil je zekerheid, dan zit je nu voorbij de 12 weken en kan je je opnieuw laten testen.

Sterkte…

• robert

Edvin ,

bedankt voor je antwoord ik zit te twijfelen voor een nieuwe test , er zitten namelijk tussen 25 sept en 5 december 11 weken , als ik de vorige antwoorden zie van een zekere John , dan heb je als je laat testen 8 weken na dato een betrouwbare uitslag van 99 % .

Mvg Robert

• John.

Hoi Robert.

Je schrijft:

als ik de vorige antwoorden zie van een zekere John , dan heb je als je laat testen 8 weken na dato een betrouwbare uitslag van 99 % .

Dat is dan wel de optimistiche benadering.

IN FEITE kan niemand exacte cijfers geven over de betrouwbaarheid van een neg. hiv-test na 8 weken. Van alle hiv-infectie´s zal dicht bij de honderd procent eerder dan 8 weken kunnen worden aangetoond, maar ergens tussen tienden van een procent en een paar procent, is er verlate seroconversie.

Daarom is er de veiligheidsbuffer tot 12 weken om echt betrouwbaarheid te verschaffen.

Je kunt een neg. uitslag 8 weken na dato als een hele mooie opsteker zien, het is GEEN eindconclusie.

Groeten John.

• robert

John

vind je antwoord een beetje verwarrend , je hebt zelf nog niet zolang geleden een antwoord gegeven op een vraag van iemand die vroeg btrouwbaar een aidstest was na 8 weken . Jouw antwoord was eerst niet duidelijk en je vergiste je want je zei kleiner dan twee procent , en vervolgens vertelde je dat met de huidige gevoelige apparatuur waarmee de testen gedaan worden je er van 99 % zekerheid van uit kunt gaan dat dit een betrouwbare indicatie is . John. schreef:

>

> Hoi Robert.

>

> Je schrijft:

>

> als ik de vorige antwoorden zie van een zekere John , dan heb

> je als je laat testen 8 weken na dato een betrouwbare uitslag

> van 99 % .

>

> Dat is dan wel de optimistiche benadering.

> IN FEITE kan niemand exacte cijfers geven over de

> betrouwbaarheid van een neg. hiv-test na 8 weken. Van alle

> hiv-infectie´s zal dicht bij de honderd procent eerder dan 8

> weken kunnen worden aangetoond, maar ergens tussen tienden

> van een procent en een paar procent, is er verlate

> seroconversie.

> Daarom is er de veiligheidsbuffer tot 12 weken om echt

> betrouwbaarheid te verschaffen.

> Je kunt een neg. uitslag 8 weken na dato als een hele mooie

> opsteker zien, het is GEEN eindconclusie.

>

> Groeten John.

• John.

Hoi robert.

99% is ongeveer een gemiddelde. Er is een betrouwbaarheidsmarge. Geen enkel onderzoek kan de exacte cijfers geven. Het is dus niet mogelijk om te zeggen of het 99,312 % is of 97,998 % of… vul maar in…

Maar ik zal oppassen cijfers te geven als indicatie of dat duidelijk te vermelden.

NIEMAND kan conclusies ophangen aan cijfers.

Onderzoeksresultaten kunnen soms met elkaar conflicteren en hun gemiddelden staan nooit garand voor de waarheid. Het is hooguit een dichte benadering van de waarheid.

Waar het om gaat:

Een neg. hiv-test 8 weken na dato risico is een goede richtingsaanwijzer. Kans dat een latere hiv-test anders uitpakt is mini-mini-minimaal.

Bottomline: Een neg. hiv-test 12 weken (of langer) na dato risico mag vertaald worden als rockharde uitsluiting van hiv-infectie.

DAT hebben experts meermalen op wereld-aids conferenties vastgesteld.

Groeten John.

• robert

Nogmaals bedankt voor je antwoord John ,

HEEFT HET NUT (AFGEZIEN HET PSICOLOGISCHE ASPECT ) OM NOGMAALS EEN TEST TE DOEN NADAT MIJN TEST NA 11 WEKEN NEGATIEF WAS ?

MVG ROBERTJohn. schreef:

>

> Hoi robert.

>

> 99% is ongeveer een gemiddelde. Er is een

> betrouwbaarheidsmarge. Geen enkel onderzoek kan de exacte

> cijfers geven. Het is dus niet mogelijk om te zeggen of het

> 99,312 % is of 97,998 % of… vul maar in…

> Maar ik zal oppassen cijfers te geven als indicatie of dat

> duidelijk te vermelden.

> NIEMAND kan conclusies ophangen aan cijfers.

> Onderzoeksresultaten kunnen soms met elkaar conflicteren en

> hun gemiddelden staan nooit garand voor de waarheid. Het is

> hooguit een dichte benadering van de waarheid.

> Waar het om gaat:

> Een neg. hiv-test 8 weken na dato risico is een goede

> richtingsaanwijzer. Kans dat een latere hiv-test anders

> uitpakt is mini-mini-minimaal.

> Bottomline: Een neg. hiv-test 12 weken (of langer) na dato

> risico mag vertaald worden als rockharde uitsluiting van

> hiv-infectie.

> DAT hebben experts meermalen op wereld-aids conferenties

> vastgesteld.

>

> Groeten John.

• John.

Hoi robert.

Ik zal mijn antwoord splitsen.

De officieel (door experts in westerse wereld) vastgestelde veilige window voor een betrouwbare uitslag t.a.v. neg. testresultaat is 3 maanden, wat vertaald mag worden met 12 weken of nadien.

Daar kan, wil en mag ik nix aan af doen.

Ik ga dus ook niet verkondigen dat met 11,.. weken je een defintief betrouwbaar testresultaat hebt.

Echter,… mijn persoonlijke mening is dat ik er in zulks geval wel overtuigd van durf te zijn dat er geen sprake is van hiv-infectie.

Het is al betrekkelijk zeldzaam dat een neg. uitslag na 8 weken later toch anders blijkt. Hoe langer de wachttijd hoe betrouwbaarder de uitslag. Het zou raar, ongehoord en bizar zijn als je toch pos. zou blijken (vermits je natuurlijk geen nieuwe risico´s hebt gelopen.)

Het is AAN JOU te bepalen of je je wel of niet comfortabel kunt voelen met een aan-zekerheid-grenzende waarschijnlijk dat je geen hiv hebt.

Wil je toch de maximale zekerheid waarvan de huidige wetenschap stelt dat die te verkrijgen is na 12 weken, dan kun je overwegen nogmaals te testen.

In zulks geval zie ik dus geen reden om over de uitslag in de rats te zitten.

Groeten John.

• Anoniem

Beste John,

Ik heb 8 weken na een risicocontact ( thais meisje, sex met onzorgvuldig condoomgebruik ) een hiv-test gedaan. Deze was negatief. Toch heb ik momenteel last van een witte uitslag op mijn tong en problemen met slikken wat kan duiden op een candida-infectie. Verder is ook mijn tandvlees ontstoken. Daar dit soort infecties vrijwel alleen voorkomen bij diabetici en hiv-patienten (ik heb geen antibiotica gebruikt de afgelopen tijd) schat ik de kans dat ik daadwerkelijk besmet ben aardig hoog in. Wees dus alert met mensen ‘hoop’ geven.

• Bob

Ik weet niet of je al antwoord hebt of je dat je nog een test gedaan hebt, maar hier is mijn commentaar in ieder geval.

Een candida infectie heb ik ook gehad. De huisarts zei destijds dat 75 % van de mensen hier ooit wel in meer of mindere mate last van krijgt. Heeft dus niet alleen te maken met HIV/ diabetis.

Het gemiddeld aantal dagen dat het duurt voordat er hiv antistoffen worden aangemaakt na een infectie is 25. Met het gegeven dat de test na 8 weken 99%betrouwbaar is, dan is er dus nog een theoretisch risico dat de test niet betrouwbaar is. Maar als je dan toch al een zeer klein risico hebt gelopen, dan is die alleen nog maar kleiner geworden.

Ik zit ermee dat ik een verwaarloosbaar risico heb gelopen, maar het is nog steeds een risico. Het risico dat die vrouw besmet was is ook nog eens klein te noemen ( lesbisch en een half jaar geleden HIV negatief getest). Ik ben HIV negatief getest 4 weken na dato. HELP. Serieus, ik ben nog steeds bezorgd.

Succes

Iemand die mij kan helpen?