Angst en vraag

• Me

Dag John en co,

Ik ben al wat aan het rondneuzen geweest op deze site, maar ben toch niet helemaal gerustgesteld, vandaar deze vraag.

Ik heb de afgelopen maanden een aantal keer (10 x) een prostituee bezocht (met alle schuldgevoelens er gratis bij gekregen).

Er zijn daar geen wereldschokkende dingen gebeurd. Gewoon pijpen en vaginaal @!#$ met condoom.

Ik heb niet opgemerkt dat het condoom zou gescheurd, geklapt zijn,….ik heb er ook niet echt op gelet, maar ik neem aan dat je dit wel merkt (ben ook nooit dronken ofzo geweest)?

Ik neem dan ook aan dat er geen risico is voor HIV,…Dat zegt althans mijn verstand.

Tegelijk ben ik ongelooflijk angstig dat ik op de één of andere manier toch HIV zou hebben opgelopen of een SOA, vooral dan Chlamydia. Vooral die laatste omdat er blijkbaar geen symptomen zijn,….en ik kan ook niet terugvinden of een condoom 100% beschermd tegen Chlamydia? Heb jij hier zicht op?

In alle geval dank om dit te lezen en antwoord, het lucht op om het alvast es te kunnen neerpennen,…want tegen mijn vriendin kan ik dit natuurlijk niet kwijt,….

Ik heb waarschijnlijk nood aan een beetje geruststelling,….en maak ik me zorgen om niets, maar k voel me wel verschrikkelijk rot…

Dank,

Me

• Edvin

Als het condoom niet gescheurd is en juist gebruikt is er geen probleem.

Voor Hiv is dit veilige sex, voor de meeste Soa (inclusief de bacteriele zoals Chlamydia. Het condoom beschermt niet tegen Herpes omdat dit zich ook kan verspreiden middels huidcellen onderaan de schacht van de pen-is en middels speeksel.