Hoi,
zat wat na te lezen over vingeren met een wondje aan je vinger. Vervolgens werd er op verzoek een link van een UK site gegeven voor officiele informatie waar ik het volgende vond:
To avoid getting HIV
HIV is a virus that infects people by getting inside their blood cells. To avoid getting HIV, you must prevent the blood, semen, vaginal fluids, or breast milk of someone who is infected from entering your body through your mouth, vagina, anus, tip of your penis, or breaks in your skin.
Tot nu toe heb ik hier alleen maar gelezen dat een snee in je vinger, welke niet bloedt, maar weldegelijk vers kan zijn en dus ‘bloot’ vlees laat zien, geen risico is. De officiele site geeft een wondje of beschadiging (breaks) aan je huid een notereing in hetzelfde rijtje als vagina, anus en penis..
ook heb ik een vraagje over prikincidenten. Wat is de reden dat men langer moet wachten met testen in geval van een prikincident? Hiv moet ik je bloedbaan komen volgens u, maakt het dan uit of het via een naald in je aderen komt of via een snee of wat dan ook? Lijkt me dat infectie alleen maar vlugger kan bij injectie?
laatste:
Een wondje in je vinger, en dan precies op een vervelend plekje in je ‘scharniertje’ (binnenkant van je vinger, precies tussen 2 kootjes in). Is dat wondje of sneetje wat nooit heeft gebloedt, dicht na 15 uur?Ook al zie je dus wel dat je echt op vlees zit, geen vocht Ook al zit het dus in een bewegend deel van je huid en kan het bij het strekken van je vinger weer een beetje opengaan.
dank u voor uw antwoord!