angst hivfobie

  • aboy

    hoi

    Ik heb smetvrees,meestal gaat het goed maar nu heb ik weer het volgende :(

    Onlangs had ik seks met een jongen in een sauna kotje,toen we in het kotje gingen verwijderde hij papier dat er lag,denk dat het er al minstens 5 min lag,waarschijnlijk had er iemand zijn sperma mee afgekuist.Tijdens het seksen zat die wel mijn zijn vingers aan mijn anus,soms kan het zijn dat ik er kleine wondjes heb van bv ontlasting.Kan hij mij besmet hebben via zijn vingers aan een wondje indien er druppels sperma aan dat papier plakte ?Na 5 min ofzo kan hiv nog in leven zijn in sperma op grond bv dacht ik ?

    Ik lees dat hiv in vocht een paar uur kan overleven,of ben ik verkeerd?

    Scientists and medical authorities agree that HIV does not survive well in the environment, making the possibility of environmental transmission remote. HIV is found in varying concentrations or amounts in blood, semen, vaginal fluid, breast milk, saliva, and tears. (See below, Saliva, Tears, and Sweat.) In order to obtain data on the survival of HIV, laboratory studies have required the use of artificially high concentrations of laboratory-grown virus. Although these unnatural concentrations of HIV can be kept alive under precisely controlled and limited laboratory conditions, CDC studies have showned that drying of even these high concentrations of HIV reduces the number of infectious viruses by 90 to 99 percent within several hours. Since the HIV concentrations used in laboratory studies are much higher than those actually found in blood or other specimens, drying of HIV- infected human blood or other body fluids reduces the theoretical risk of environmental transmission to that which has been observed–essentially zero.

    groetjes

    onzekere boy

  • John.

    Hoi aboy.

    In feite geef je zelf het juiste antwoord op je vraag, nl. niet hiv, niet risico voor hiv, maar angst voor hiv is je probleem(!)

    Uit je beschrijving van de sauna-omstandigheden valt geen reeel risico te halen.

    Wat de overleving van hiv buiten het liochaam betreft, als een hiv-virulente vloeistof is opgedroogd is eventueel aanwezig hiv zeker kapot (en blijft kapot.) Indien de vloeistof (sperma, bloed,…) nog niet is opgedroogd weten we dat eventueel aanwezig hiv - afhankelijk van legio omstandigden - binnen seconden tot hooguit minuten niet meer virulent is, uitzonderlijke omstandigheden daargelaten.

    ALLE mogelijke hiv-infecties die cultaan plaats zouden hebben gevonden (zeldzaam) zijn te linken aan aanmerkelijke open wonden die in (stevig) wrijvingscontact zijn gekomen met een aanmerkelijke hoeveelheid vers besmet bloed of sperma. Kloofjes/ minieme wondjes aan de anus, in mogelijk contact met iets sperma, bloed dat niet direct of niet wrijwel direct kontakt heeft gemaakt vormt bijvoorbaad al geen reeel risico voor hiv-infectie.

    Waarom niet… meerdere duizenden hiv-virions en/of meerdere met hiv-geinfecteerde afweercellen zijn nodig voor hiv-infectie. T- killer- en natural killercellen kunnen weinig hiv-virussen vernietigen voordat ze de strijd in de lymfeknopen hebben gewonnen van waaruit een massale vermenigvulding - in geval van hiv-infectie - plaats vindt. De meeste hiv-virussen (RNA) zijn fout- kopieën uit hivDNA en niet in staat tot fusie (infectie) of replicatie in een nieuwe afweercel.

    Groeten John.