Beste
Ik zit aan de kassa van een winkel en sinds mijn vriend en ik onlangs een hiv-test hebben laten uitvoeren (beiden negatief) ben ik voor de dood om besmet te raken en hierdoor ongewild mijn vriend te besmetten.
Vroeger kon ik gewoon met mensen omgaan, maar nu bemoeilijkt dit mijn werk. Ik begin te letten op de handen van de mensen en schrik als ik een open eventueel bloedende wonde zie. Ook het papieren en muntgeld draai ik tien keer om, om te kijken of er zeker geen bloed aanhangt. Ik durf bijna geen deurklink meer vastnemen uit schrik dat er bloed aan zou hangen. Ik weet dat ik overdrijf, maar het begint mijn leven te beheersen. Tijdens de winter heb ik last van kloofjes op mijn handen en ik ben bang om via een onbewaakt moment besmet te raken met het bloed van een klant.
Drie weken geleden gaf ik kleingeld terug aan een dame en toen ik het in haar handen wou geven, voelde ik haar nagel krabben in mijn handpalm, met een open bloedend wondje als resultaat (momenteel nog altijd niet genezen, het blijft rood). Toen ik het geldbriefje wou wegsteken zag ik dat er bloed op het briefje ging, kan niet van mij zijn vermits de hoeveelheid en nu ben ik voor de dood dat er bloed aan haar nagel zou gehangen hebben en zo in dat wondje op mijn handpalm zou binnendringen. Hoe groot is deze kans?
Daarnet nog kwam er een vertegenwoordiger en die schudde mij de hand. Zoals hierboven vermeld heb ik last van kloofjes en nu begint mijn fantasie weer op hol te slaan, wat als er eventueel sperma aan zijn hand zou hangen en hij mij een hand heeft en die sperma in een kloofje zou terechtkomen. Hoe groot is deze kans om besmet te worden.
Dagelijks kun je je situaties inbeelden van hoe je eventueel besmet kan raken. Ik wil het een plaats geven in mijn leven, maar momenteel lukt mij dit niet, te veel verantwoordelijkheidszin waarschijnlijk tegenover mijn vriend.
Mocht ik met bloed of sperma aan de handen in contact komen, hoe efficiënt is dan je handen wassen met zeep en moet dit onmiddellijk na het contact?
Dikke merci voor je antwoord!
Karolien