Hallo mensen,
Ik heb even een paar dingen.
Mijn vriend heeft HIV. We hebben 2x onveilige sex gehad, 1x onder de douche en 1x in bad. Nu denken jullie misschien: “Aanklagen” want ik wist het niet, maar het ligt anders. En dat is een heel verhaal, maar dat doe ik niet. Enige tijd geleden heeft hij het mij verteld. Ik reageerde rustig. Een lange tijd gepraat en zijn nog steeds samen. Nu heb ik in mijn nek opgezette lymfen. Een vraag van mij is of er ook klieren in de bal zitten die opgezwollen raken wanneer iemand HIV heeft opgelopen. Duidelijk is mij wel dat er klieren opzetten, dus het zou dus ook kunnen dat er in de bal klieren zitten. Ik ben er stiekem redelijk van overtuigd dat ik HIV heb opgelopen, maar de sex is nog niet lang geleden gebeurd. Ik wacht nog even 2 maandjes af voordat ik een test zal gaan doen. En dat te bedenken…..dat ik nog maar 18 ben. Verdorie, waarom moet mij dit gebeuren denk ik dan. Ik ben ontzettend dom geweest, met de vertrouwde gedachte dat hij eerlijk tegen mij zou zijn en dat ik er vanuit ging dat hij schoon was. Hij is dan wel niet in mij klaargekomen, maar dit risico is alsnog enorm groot (volgens mij.) Hij heeft veel moeite gehad om me dit te vertellen en heeft ook erg nagedacht of hij het voor de tijd had moeten uitmaken. Maar ik móest het weten, vertelde hij. Logisch. Ik blijf bidden en hopen dat ik ernaast zit, maar zoals ik al zei ben ik er van overtuigd dat ik de ziekte ook heb. Ik heb verder geen andere klachten. Behalve de opgezette klieren ben ik verder oke. De rest zal dan nog moeten komen denk ik dan maar. Ik moest even mijn verhaal kwijt. Morgen zal ik het et met hem over hebben. Niet dat ik onze relatie zal verbreken maar ik zal hem wel uitleggen waar ik mee zit. Hij is tenslotte de liefde van mijn leven. Hoe naïf het ook klinkt, uit de mond van een 18-jarige maar jullie kennen mij verder ook niet. Ik en een volwassen persoon die een domme, domme fout heeft gemaakt.