Hiv test na 6 weken?

  • E

    Beste John (of ander persoon:-)

    Ergens hier in een eerdere reactie las ik dat een negatieve test na 8 weken al erg hoopgevend is. Ik leef momenteel in grote angst voor HIV en ben van plan om me deze week, 6 weken na het risicocontact, te laten testen. Valt er met een test na 6 weken ook al iets nuttigs over te zeggen of is dat nog echt te vroeg?

    Alvast bedankt!

  • Profiler1974

    6 weken is hoopvol, in belgie hanteren ze zelfs 6 weken….

    normaal gesproken ben je wel voor groot gedeelte hiv vrij maarja je zou maar net tot dat kleine

    percentage behoren die nog geen antistoffen heeft aangemaakt.

    Bij 12 weken (=3 maanden) heb je wel 100% zekerheid.

  • hendrikd

    Beste

    Een standaard hiv test na 6 weken is reeds voor 95% betrouwbaar.

    In de periode van 6 weken tot 3 maanden evolueert dit naar 99.9%.

    In sommige centra gebruiken ze reeds een gecombineerde test.

    Deze test niet enkel op antistoffen, maar ook op de aanwezigheid van antigenen (virusdeeltjes).

    Deze test maakt het resultaat na 6 weken nog nauwkeuriger.

    (testen 4 weken na risico-contact reeds mogelijk)

    Groeten,

    Hendrik

  • Mathijs

    Je had mijn eerdere bericht gelezen op dit forum.

    Ik heb inmiddels na ruim 3 maanden een test gedaan en alles was OK.

    Geen HIV dus alles negatief.

    Ben opgelucht, heeft een flinke periode kopzorgen gegeven.

    Ik ben dus van meening dat een test na circa 7a8 weken zeer hoopvol is.

  • jimmy66

    als je geen huiduislag en diarree en alg malaise hebt, forget it geen hiv!!!!!!!!!!

    Die incubatie tijd van 6 weken slaat nergens op. Als je de klachten zou hebben kan het best zo zijn dat bij jou de seroconversie pas in de 8,9,10,11e week gebeurd. by the way ik weet niet wie John is maar die weken die hij afgeeft slaan nergens op.(weet ik uit ervaring)

  • Profiler1974

    Hoe bedoel je dat Jimmy66 ?

    Jij doelt op de acute hiv verschijnselen ? Je hoeft geen verschijnselen te hebben om hiv te krijgen hoor.

    Er zijn ook mensen, zonder klachten, maar wel besmet.

    Een hiv test is na 12 weken of 3 maanden 100% betrouwbaar. Doe je het eerder is het redelijk goed betrouwbaar maar nooit 100%.

  • jimmy66

    onzin, iedereen die een acuteinfectie hiv doormaakt heeft in bepaalde mate last van huiduitslag en diarree. misschien een junk die al helemaal lost is, realiseert het zich niet dat er wat anders aan de hand is. en 13 weken is vaak goed, maar er zijn echt legio gevallen waar de seroconversie later gebeurd.

  • sara

    Jongenssssssss help AUB!!!

    ik heb onveilig sex gehad met een jongen die al 100 meisjes heeft gehad,zelfs meerrrr!!!(allemaal onveilig)

    5 weken na sexuele contact met hem ben ik me gaan testen en het was negatief. ik d8 misshien is het niet betrouwbaar omdat iedereen over 12 weken praat.dus 6 weken na dat 5 weken ben ik me weer gaan testen en het was gelukkig weer negatief. dus dat is in totaal 11 weken na sexuele contact.

    Laat me plzzzzzz weten of ik me hierbij kan neerleggen. ik maak me enorm veel zorgen:S. ik word helemaal gek van deze gedachten.

    Groetjes,

    Sara

  • jaap

    http://en.wikipedia.org/wiki/HIV_test

  • Profiler1974

    Sara,

    na 11 weken is de hiv test betrouwbaar.