Elisa test Positief!

  • paul smit

    Vader van 2 kinderen, gelukkig getrouwd wonend in het buitenland.

    Na een bloed donatie is op mijn bloed de Elisa test gedaan, en is mij medegedeeld dat ik positief op HIV gestest ben.

    Direkt heb ik mijn vrouw gebeld om haar ook te laten testen (ter voorbereiding voor de het slechtse senario). Zij de Elisa test en ik de de western blot test ter controle van de uitslag. Natuurlijk volledig geschokt en verbaasd en in volledige paniek over deze uitslag, wachten wij af op nieuwe resultaten.

    Helaas kan ik niet zeggen dat ik stoer ben dat ik ontrouw ben geweest dat ik een rock en roll leven heb geleden met een hoop verschillende relaties.

    9 jaar geleden voor ons huwlijk hebben wij ons laten testen, ook mijn vrouw heeft deze test (volgens mij) gehad voor de geboorte van onze kinderen.

    Nu grijp ik me vast aan deze ene term “fout-positief”, hopende biddende dat dit het geval is. Zo niet dan zullen wij verbijsterend achter blijven en nooit weten hoe ik of erger nog wij hier aangekomen zijn.

    Heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn de vervolg stappen indien de test positief blijken. Zijn er ander tests want over de onbetrouwbaarheid is bij een kort onderzoek wel het e.e.a te vinden. Nu over de betrouwbaarheid!

  • paul smit

    Na een week van angst, paniek, verbijstering, slapenloze nachten en de dingen die je door hoofdspoken als je een bericht van een positieve test thuis krijgt. Is gebleken uit de western blood test dat ik negatief ben, de elisa test was fout-positief. Mijn vrouw is direct ook gestest (elisa) en bleek al snel negatief.

    Een last viel van onze schouder. De afgelopen week veel nagedacht over hoe het kon komen, na 2 dagen terug denken aan het verleden kwam ik tot de conclusie dat het wel een heel kleine kans was. Nagedacht over het heden o jee stel je voor dat ik wel positief ben wat dan. Gelukkig kwamen we al snel tot de conclusie dat we momenteel een heel gelukkig leven lijden dat niet veranderd hoefde te worden. Dus het enigste wat me reste was me vasthouden aan het feit dat de test fout-positief zou moeten zijn. Even de gedachte parkeren dat het anders zou kunnen zijn. Want een voorstelling maken over hoe je leven er uit komt te zien dat was echt heel moeilijk

    De dingen waar je mee te maken krijgt, openbaar maken of niet? Er zijn toch nog wel heel veel dingen onbekend en zeker in het land waar wij wonen zorgt onwetendheid voor een stigmatisering. Uitsluiting uit verzekeringen, uitsluiting uit sociaal leven. Uitsluiting van kinderen van scholen etc etc..

    Dan heel de ziekenhuis gang, alle medicijnen de constante bloed testen etc..

    De invloed die het op je zelf als persoon heeft wanneer je met hiv en aids moet leren leven, schuldgevoel, onmacht en ga zo maar door.

    Al met al een super stresvolle week, een hele leerzame week een week die ik kan afsluiten!

    Sommige kunnen dat niet en die wens ik dan ook alle kracht toe, en een begripvolle, liefdevolle omgeving die hen kunnen helpen het leven met HIV een plek te geven.

  • Hendrik

    Ben blij te horen dat de tweede test negatief is.

    Heb destijds een test ondergaan na een nare ervaring. De angst en onzekerheid sloeg mij ook toe.

    Je begint je hele leven, maatschappij en de toekomst in een ander perspectief te zien.

    Achteraf gezien was het een levensles.

    Maar toch wens ik absoluut niemand deze nare en angstige ervaring toe.

    Ik apprecieer dat je dit met de buitenwereld hebt willen delen.

    Het gaat u goed!

  • Profiler1974

    Fijn om te horen dat het goed zit !!!

    Enjoy life

  • Mikey

    hallo

    ik ben ook vals positief op de hiv test.

    eerste keer test, was ik negatief op elisa test.

    daarna 1 maand later, was ik positief. 8-) maar de WB test was negatief.

    maar de schrik bleef er wel meerdere maanden in.

    heb dan nog 3 bloedonderzoeken gedaan waarvan de laatste +-7 a 8 maanden na de eerste positieve elisa test en de WB is nog steeds negatief. maar de Elisa wel nog altijd positief.

    soms denk ik er nog steeds aan dat ik misschien nu HIV positief zou zijn, door die positieve elisa test..

    maar al ben positief op de elisa test, de WB is de test die je echt kan zeggen of je positief bent of niet.

    misschien wel eens nuttig om te weten waarom je vals positief zou zijn.

    hier een lijst van 1996 (maar ik denk dat het nog steeds van toepassing zou zijn:

    het is wel in het frans ..

    http://www.sidasante.com/science/scifalse.htm

    grtzz

  • wildrat

    De elisa test hoort altijd gevolgd te worden door western blob , elisatest slaat vals positief uit bij hepatitisB of C. Ook na volledige genezing van hepatitis, zonder klachten. Waarbij er ook nog een rna-profieltest gedaan hoort te worden, resistentieprofiel. Een positieve ELISA-test is indicatie dat je met retro-virus contact hebt gehad. Een vals negatieve elisatest heb ik nooit over gehoord, valspositief vele malen.

  • Ap

    Kreeg een aantal jaar terug ook een vals-positief op de Elisa test. Gelukkig had het lab er direct de WB test achteraan gedaan zodat de uitslag tegelijkertijd werde gebracht, in de trant van “slecht nieuws en goed nieuws”

    Ondanks dat toch wel schrikken..

    Gr. Ap

  • Steven

    Mijn vrouw heeft deze week een positieve Elisa-test terug gekregen. Normaal zou de dokter pas iets laten weten wanneer ze zeker was (dus na de 2de test) maar omdat ik haar belde ivm het resultaat, kon ze me niet gewoon zeggen dat alles normaal was.

    We weten pas de komende week wat het uiteindelijke resultaat is maar uiteraard is hier wel paniek.

    Mijn test was negatief.

    Op dit moment is onze belangrijkste vraag: Hoe groot is de kans op een vals positief resultaat?

    Ik lees precies op vele plaatsen dat het vaak voorkomt en dat geeft wel redelijk veel hoop…maar misschien wat te veel…

  • Dan

    Hallo

    normaal zou de dokter dit niet mogen gezegd hebben.

    ik zelf ben 3 jaar geleden positief bevonden op de elisa test.

    toen ik belde naar de dokter vertelde hij me dat hij nog geen resultaat had..(zo moet het ook zijn, om de patient geen stress te bezorgen)

    na enkele keren gebeld te hebben, (resultaat na +- 1 week) was de Western Blot test negatief.

    ik was dus een vals positieve.

    heb moed tot je de WB hebt ontvangen.