bang om hiv te hebben

• logan

Beste,

Ik heb momenteel verschrikkelijk veel nood aan hulp.

4 Weken terug onverstandig sex gehad en nu ben ik bang om HIV te hebben.

Ik heb direct opgezocht wat de directe symptomen zijn van HIV en het enigste waar ik aan voldoe is dat ik moe ben en dan mijn borstkast bedrukkend aanvoelt het is net als of er iets zwaars op licht en hij straalt heel veel warmte af ten opzichte van de rest van het lichaam

Heb rare huid uitslag gekregen bij mijn benen, net als of er brand wonden zijn, de huid voelt droog aan en ik kon de haren er gemakelijk uit trekken rond om de plekken. Deze plekken bevinden zich op meerder plaatsen.

Wat betreft de druk op de borst kast dat gebeurde een paar dagen na het sex plus ik kreeg in eens een witte tong, lijkt wel een soort schimmel er op. Ook moet ik zeggen dat ik 6 weken terug ben geopereeerd. Lees ergens dat door antibiotica dit ook kan voort doen.

Ik heb ook het gevoel dat mijn lymfeklieren zijn opgezet.

Nu heb ik een vraag.

Overal lees je dat koorts ook als symptoom moet zijn en gewichts verlies lees ik ook ergens.

Elke keer als ik er aan denk dat ik hiv heb dan begin ik te hyperventileren en ik voel dan meer druk op de borst kast.

IK heb wel kop pijn gehad en heb een nacht gezweet maar dit is maar 1 dag gebeurd.

Moet ik mij zorgen maken want ik verders voel ik me redelijk, ik ben wel moe maar dat kan door de stress zijn ik zit mezelf helemaal gek te maken.

Ik heb echt behoefte aan advies, ik weet niet wat ik moet doen mijn situatie.

Ook heb ik geen diaree gehad.

Kan je voor jezelf stellen dat als je na 6 weken nog geen hoge koorts heb gehad die lang duurt en nog geen diaree dat je dan HIV negatief bent?

Ik ga helemaal kapot aan de gedachte en weet niet wat ik moet aanvangen met mijn leven.

IK hoop dat uw mij kan helpen in advies geven.

Elke dag voel ik de druk op mijn borst kast en is het warm is dit typerend voor hiv positief.

de kleur van de huid is lichtjes rood maar niet noemswaardig.

Hoeveel kan stress teweeg brengen in dit soort situaties, kan stress voor droge huid zorgen, kan stress je dus danig moe maken, kan stress druk geven op de borst kast dan je dan haast denkt dan je niet meer kan ademen.

Gtz logan

Kan iemand mij aub vertellen of hij of zij dit ook heeft meegemaakt wanneer hij of zij dacht hiv positief te zijn, waar ik me het meest druk om maakt is de druk op mijn borst kast en de uit droging van de huid.

• John.

Hoi Logan.

Meest waarschijnlijk heb je zelf al de juiste antwoorden gegeven in je post:

Stress/ angst kan legio en legio klachten veroorzaken en jouw klachten kunnen heel goed passen in het plaatje van stress-gerelateerde symptomen.

Ook antibiotica kan een scala aan klachten veroorzaken, o.a. vermoeidheid, schimmelinfecties zoals ‘trush’ in de mond, etc.

Beiden, je vele stress (om hiv) en mogelijk ook de antibiotica zijn hoofd-kandidaat om je klachten te verklaren.

Kunnen ze toch ook met hiv te maken hebben? Een primaire hiv-infectie kan bij verschillende mensen verschillende klachten veroorzaken (hoewel vaak koorts aanwezig.)

Jouw klachtenpatroon valt buiten ‘de rode lijn’ van klachten welke het meest worden gezien. Mede daarom is het ONwaarschijnlijk dat ze van doen zouden hebben met hiv.

Dit is net niet het zelfde als onmogelijk. Een hiv-infectie kan immers ook geheel zonder klachten en verschijnselen verlopen terwijl men behalve hiv ook andere aandoeningen kan hebben.

Toch is de kans om per onveilig sexueel contact hiv op te lopen klein tot zeer minimaal.

Een hiv-test 12 weken na dato risico zal je (uiterst waarschijnlijk) bevrijden van je zorgen omdat er (even waarschijnlijk) een flink pak opluchting op je ligt te wachten.

Nogmaals: hoewel klachten hiv niet kunnen uitsluiten zijn jouw klachten absoluut geen indicatie of suggestie dat je daarom mogelijk hiv zou kunnen hebben.

Groet, John.

• logan

Beste John,

Hartelijk dank voor je antwoord, echt waar van uit diepte van mijn hart.

Alleen begint mijn angst groter te worden, van morgen stond ik op en ik zag her en der rode vlekken op mijn benen, heel de dag heb mijn zonnebril opgehad en heb geprobeerd niet te huilen maar dat was moeilijk voor me.

Wat ik raar vind is de dagen daarvoor las ik over hiv opgezette nek, die avond mijn nek opgezet. Gisteren las ik een stuk over huid uitslag volgende dag huid uitslag.

Ik begin me nu toch wel af te vragen of ik in de save zone zit of dat ik de lul ben van mijn eigen stomme tijd.

Mijn vraag is, zijn de hersenen instaat om ziekte beelden werkelijk om te zetten naar verschijnselen of is dit onmogelijk. Ben ik het type hypogonder die denk waarna het realiteit word. Is de brein daar toe instaat.

Zoals je omschrijft bij een primaire infectie hebben meeste mensen last van diaree, koorts, overgeven.

De angst om HIV te hebben speelt bij nu dag en nacht door het hoofd, vandaag mijn huil buien proberen in te tomen en voelde de druk op de borst kas meer groter worden het was als of ik aan het hyperventileren was waarbij ik haast geen lucht kreeg.

Ergens lees ik ook dat bij een primaire infectie aanslag op de tong kan veroorzaken maar waarom blijft die koorts dan weg.

Ik heel eerlijk toegeven dat ik op een dag met veel kop pijn thuis ben gekomen en de kop pijn heeft misschien 3 dagen geduurd, de kop pijn begon toen ik me druk begon te maken over hiv hebben. Direct de druk op de borst kas.

Misschien die avond een beetje koorts gehad maar een echt koorts aanval duurd langer dan 1 dag toch?

Toch ben ik ergens bang dat ik hiv heb omwille van de rode plekken die verschenen zijn, dan lees ik ook weer dat er jeuk aan te pas komt maar dat voel ik niet.

Huid irritaties of verschijnselen gebeuren die ook bij heel veel stress hebben, zou mijn stress level die rode plekken kunnen creeren of ben ik zwaar de lul?

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie echt waar.

Sinds mijn angst voor hiv te hebben ben ik allerlij artikels aan het lezen om mijn leven met HIV toch fruchtbaar te maken, ik zie die zware pillen niet zitten omdat ze bij werkingen hebben.

Ik heb dan ook een interessant artikel gevonden over KOKOS olie, deze zou de capaciteiten hebben om het HIV viral gehalte naar beneden te halen en naar een niet meet baren level te kunnen brengen.

Artikels over selenium heb gelezen en groene thee.

Als er een natuurlijk middel het hiv gehalt naar beneden kan brengen naar een niet meet bare niveau wilt dit zeggen dat je er van af bent of wilt dit zeggen dat het in microscopische hoeveel heid in je bloed maar dusdanig klein dat het geen effect meer kan uit oefenen op je lichaam en dat je imuum weer naar een normaal niveau kan stijgen.

Zou dit kunnen zeggen dat je het nog in bloed zit of dat het compleet afgebroken is?

Het enige waar ik me nog zwaar zorgen over zijn de rode vlekken op de benen en ik merk ze ook op de rug, is dit een teken van primaire infectie, zo ja waarom krijg ik dan geen koorts.

Koorts dient toch om afval stoffen uit het lichaam te verwerken, al zou ik primaire infectie hebben vb door die vlekken op de benen en rug dan zou ik normaal gezien toch ook koorts moeten hebben en diaree en nog meer.

Ik weet idd dat hiv geheel zonder symptomen kan gebeuren maar als je een paar hebt die gerelateerd kunnen zijn aan primaire hiv besmetting dan hoort je toch de alles te hebben of zit ik hiermee fout.

best John, bedankt voor uw reactie. Het luchte op echt waar maar ik sluit het nog niet uit dat ik HIV vrij ben.

Ik hoop van uw te mogen horen.

Groet Logan.

• John.

Hoi Logan.

Mijn mening is nog steeds het zelfde: statistisch gezien is de kans dat je hiv hebt opgelopen door een eenmalig (ga ik even vanuit) onveilig contact zeer laag. Jouw klachten doen daar niets aan toe of af. Ze passen slecht in het beeld (beelden) van een acute hiv-infectie zoals men die doorgaans ziet. Ze passen veel en veel beter in het beeld van een stress-syndroom en ook bijverschijnselen van antibiotica.

Omdat je klachten een thrilling effect hebben op je hiv-angst zal ik dit trachten te verduidelijken.

Huiduitslag als rode plekken op je benen (en op de rug)… bij een acuut retroviraal syndroom (hiv ARS) zien we veel eerder een maculo papulaire uitslag over de borst. Dit heb jij niet.

Opgezette nek bij hiv?… Wel, lymfeknopen kunnen in de hals opgezet raken maar dan OOK op andere plaatsen in het lichaam (hiv is een systemische infectie, niet lokaal.)

3 dagen koppijn?… Nope, ARS duurt bijna altijd langer (een week of weken.)

Misschien een beetje koorts?… ARS gaat zeer vaak gepaard met koorts die langer dan 3 dagen (evt .wisselend) aanhoudt (meestal een week of weken, zonder koortsverlagende medicijnen.)

En dan nu:

Mijn vraag is, zijn de hersenen instaat om ziekte beelden werkelijk om te zetten naar verschijnselen of is dit onmogelijk. Ben ik het type hypogonder die denk waarna het realiteit word. Is de brein daar toe instaat.

Ja! en Ja!

Ja andere vragen laat ik voor wat ze zijn omdat ze verder spinnen op je denkbeeld dat je hoogstwaarschijnlijk hiv hebt. Dit is niet hoogstwaarschijnlijk, dit is zeer weinig waarschijnlijk.

Proef op de som: doe een hiv-test 12 weken na dato risico.

Groet, John.

• logan

Beste John,

Bedankt voor de reply, helaas moet ik nu toch concluderen dat ik echt in aanmerking kom voor HIV.

Vandaag rot slecht gevoeld, had geen enkel energie. Oke, ik ben momenteel emotioneel helemaal kapot. IK kan echt niet meer, voelde vandaag grieperig, hoofd pijn en aan de binnen kant van mijn linker arm beginnen nu meer rode punten te tonen.

Ik voel druk tussen mijn linker been en geslachtsdeel, ik vermoed aan de liezen.

Ook is de witte uitslag toegenomen in mijn mond, denk niet echt dat ik dit kan verwijten aan antibiotica. Lijkt me sterk dat na zoveel weken die antibiotica nog in mijn lichaam zit. Mijn onderbenen voelen vermoeid aan als of ze de druk van het lichaam niet kunnen verdragen. Het voelt ergens aan als of de botten moeheid vertonen.

Ik denk persoonlijk dat ik dit niet meer kan wijten aan stress-syndroom.

Ik heb nog altijd geen koorts wel kop pijn maar dat kan van de emoties zijn.

Nogmaals een test zal het definitieve woord geven maar ik twijfel aan mijn kans voor een sero-negatief.

Wat zijn wij mensen toch domme wezens dat we onze eigen biomechanica lichaam verkloten door één fout maar gelukkig ben ik niet de enige.

Beste John, bedankt voor jouw hulp en je deskundigheid.

Ik lees dat je heel veel betekent voor mensen die je forum bezoeken, bedankt dat je dit doet voor ons. Heel moedig van je dat je ze hoop geeft.

Nogmaals bedankt,

Gtz logan.

• John.

Hoi logan.

Ik heb 2 adviezen voor je:

- de belangrijkste: zoek professionele hulp voor je hiv-angst. Het lijkt er op dat deze angst je leven en je gezondheid gaat beheersen.

- ter overweging: doe een tussentijdse sneltest voor hiv bij de GG en GD in een grote stad (uitslag binnen 45 minuten) als er 6 weken voorbij zijn sedert dato risico en je klachten tenminste 2 weken al bestaan.

(Een hiv-test na 6 weken is al in hoge mate betrouwbaar en als klachten langer dan 2 weken bestaan op moment van hiv-test en deze komt neg. terug, dan is het zo goed als uitgesloten dat je klachten van doen hebben gehad met hiv.)

Groet, John.

• logan

Hallo John,

Bedankt voor je steun en antwoorden, volgende week ben ik van plan om een test te laten uitvoeren. Ik voel echt slecht en weet niet echt goed waar ik het moet zoeken.

John, graag zou ik nog je advies willen ivm deze vraag.

Ik lees op het internet dat je vroege hiv symptomen nooit binnen enkele dagen beginnen ivm de incubatie tijd.

Klopt dit?

Ik merkte dus witte uitslag op mijn tong 3 dagen na dat ik sex heb gehad, klopt dit met een acute infectie syndroom.

De symptomen die ik heb, deels dan vind ik ook terug op een site die uitleg wat candida doet bij een mens en enkele symptomen komen overeen.

Misschien is het handig dat ik even vertel:

De 7 juli was geopereerd en de 12 juli de grootste fout gemaakt in mijn leven, de 14de merkte ik die aanslag op in mijn mond. Eerst dag ik dat het van de ontbijt koek was maar de dag nadien merkte ik het ook. Ik proefde een vieze metale smaak in mijn mond.

De 16de schrok ik me rot omdat ik opgezwollen rode bultjes zag, die avond op het net las ik dat dat je smaak pupillen zijn.

Beste John, ik hoop echt dat je me hierop antwoord kan geven.

Past die aanslag / schimmel infectie op de tong in het totaal beeld van een hiv infectie in het lichaam?

Als dit vb klopt waarom heb ik dan geen hoofd pijn / koorts / de rest van de symptomen gehad direct.

Tot op heden nog steeds geen koorts of harde kop pijn.

Beste John, bedankt voor alle antwoorden en je steun.

Gtz Jeff

• Mark

Hiv symptomen verschijnen niet al binnen enkele dagen.

• logan

Beste Mark,

Bedankt voor uw reactie, dat stelt lichtjes gerust. Toch maar overwegen om na de periode van 12 weken een test te laten uitvoeren om van de onzekerheid af te zijn. Nogmaals bedankt voor alle steun John & Mark.

Gtz Logan.

• anoniem

hoi allemaal ik heb dus het zelfde mee gemaakt.

hierbij mijn verhaal ben een bi gast van 23 jaar uit gelderland heb regelmatig wisselende sexcontacten met mannen via chatsites na de laatste x had ik sex met man van midden 30 hadden afgesproken ben naar hem toe gegaan eenmaal binnen hadden wij dus sex hij heeft mij geneukt 2 x met condoom na beide klaar te zijn ben ik weer gegaan na een aantal dagen zat ik dus weer op de chatsite en kwam hem dus weer tegen weer afgesproken zou rond 8uur na hem gaan aantal minuten later kom op de chatsite iemand online hivmaatje gezocht en aangezien ik erg bang ben daarvoor hem geroepen hij had namelijk de zelfde stats als die persoon waarmee ik weer zou date had hem dus geroepen en het bleek dus ook die zelfde man te zijn door zijn msn adres kwam ik er dus achter weet niet wat er toen gebeurder maar ben toen zo geschrokken en toen begon er een rot tijd voor mij die man ontkende dat hij het was en zij dat iemand hem zwart wilde maken echt die onzekerheid heeft me echt helemaal gek gemaakt en nog steeds uit angst ben ik op internet gaan lopen speuren naar symptonen van hiv en had ook echt die symptonen je maak je zelf helemaal ziek erdoor maar die man ook nog gebeld en hij bleef het ontkennen die man wilde met me mee naar ggd omdat hij zeker wist dat hij geen hiv had dus was weer beetje gerust gesteld maar later zat hij weer onder hivmaatje gezocht op die chatsite ik draaide echt helemaal door maar prente me zelf steeds in het hoofd je hebt alles met condoom gedaan maar toch steeds die angst nog had het sloopte me echt helemaal had toen eindelijk moed verzameld om de ggd te bellen afspraak gemaakt kon trouwens pas over 2 weken terecht maarja was niet anders toen was het du zover ik had het lef niet om te gaan ik durfde niet maaakte me alleen maar gekker was in die tijd ook nog eens ziek geweest 38koort moe etc weekje uitgeziekt kreeg wel antibiotica had op eens allemaal rode vlekjes op beide benen toen had ik het helemaal ik wis het zeker ik heb hiv lag savonds in bed te bedenken hoe is ik verder wilde zou ik zelfmoord plegen want wil mijn fam geen pijn doen maar wat me tegen hield was de liefde voor mijn ouders hou zoveel van hun toen besloot ik maar verder te gaan met leven en niet meer aan hiv te denken dag merk vanzelf wel als ik ziek wordt dacht ik maar hele dage zat het woord hiv in mijn gedachten als ik opstond overal toen heb ik ook op eens hoofdpijn gekregen heb ik nooit last van gehad werdt steeds meer een zombie zat hele avonden op google te zoeken naar hiv en zat op bullchat mensen te zoeken die hiv hadden en die mij dan meer erover konden vertellen die zeiden tegen mij laat je testen alleen al voor die onzekerheid zelfde geldt heb je geen hiv je maak je zelf ziek toen dag ik ja je moet gewoon die hiv test doen terwijl ik die avond op chat zat riep een man mij die ook hiv had al 10 jaar schrok me rot zag aan de foto dat ik regelmatig met die man gedate hebt ik dag o nee he schoot weer in de angst ik kon gewoon niet meer ik heb de volgende dag meteen gebeld met ggd vrouw was aardig en behulpzaam kon meteen over paar dagen terecht net voor de feestdagen met lood in de schoenen ik daar naa toe moest een buisje vol plasssen die ik kreeg aan balie en moest wachten tot ik aan beurt was terwijl ik aan het wachten was bidde ik nog even de mevrouw riep mij en kon mee lopen even gepraat en toen ging ze bloed uit me arm prikken ze zij van laten we maar eerst meteen de hiv sneltest doen ze pakte die sneltest en liet er druppels bloed op vallen en later nog eens wat andere vloeistof terwijl ze dat gedaan had legde zij die sneltest weer snel in een lade van een rolkastje ze zij die pakken we er straks bij weer mijn hart ging steeds sneller slaan toen weet terug aan haar bureau wilde ze nog wat dingen weten want liet me ook meteen testen op andere soa moest toen met soort wattestaafje in me anus bij kringspier wat ronddraaien dat moest dan weer in apartje buisje daar zou ik 2 weken later de uitslag van krijgen ik ging weer in de stoel zitten toen zij ze ik ga even de sneltest bekijken ze liep naar die la toen mijn hart klopte en klopte ik bidde nog even en toen pakte ze hem ze zij de test ziet er goed uit je hebt geen hiv ik zal je het even laten zien zij ze dus keek mee wat een opluchting zeg was zo blij had tranen in me ogen staan eenmaal weg daar toen ik buiten was knapte ik in huilen uit was zo blij eenmaal had weer normaal gevoel in me buik geen angst meer maar paar dagen later ben ik gaan twijfelen over de datum dat ik sexcontact hebt gehad ik dag dat het nu precies 3maanden geleden was maar ben de helf kwijt want volgens mij is het nooit geen 3maanden geleden eerder 2 maanden dus ben nu weer beetje bang want hivtest is pas na 3 maanden 100% ben die tijd kwijt leefde echt in een roest die tijd maar die hoofdpijn is ook gebleven ben best opgelucht nu alleen dat kleine stukje datum maak me gek maar kan ook door de angst van hiv komen net als die hoofdpijn laat me dus over tijdje nog 1 x testen voor de zekerheid moest mijn verhaal even kwijt en mischien hebben jullie er iets aan wat ik wel wil zeggen je denkt dat hiv ver van je bed is teminste dat dacht ik maar ben er achter gekomen dat het dicherbij is dan je denkt