Prikongeval!!!!

• abcd

Hallo, Jhon of Martijn.

ik ben tattooeur van beroep en heb me enkele weken geleden geprikt aan een naald van een klant. (een jonge sportieve, hetero man)

Eens ik klaar was met tattooeren leggde ik mijn machine op mn werktafel om de tattoo even schoon te spoelen en vervolgens fotos van de tattoo te maken. Na het verzorgen

en inpakken van de tattoo heb ik me bij het opruimen geprikt in mn wijsvinger (was 1 enkele volle naald, iets fijner dan een naald om te naaien). heb dadelijk mn vuinger grondig gespoeld en druk uitgeoefend op de vinger (er kwam 1 miniem druppeltje bloed uit na het uitoefenen van druk op de vinger). daarna heb ik mn handen grondig ontsmet. Naarspoed gebeld waar ik doorverbonden werd me de dienst infectieziekten waar ze zeiden dat de kans om hiv op te lopen bij een prikaccident met een volle naald van dit formaat, rekening drmee gehouden dat de naald ook c.a. 5 minuten ongebruikt op het werkblad lag, vrijwel zo goed als onbestaand is. Klopt dit???

Mvg!

• Martijn

Het is inderdaad erg onwaarschijnlijk om op deze manier hiv op te lopen, maar theoretisch zou het kunnen.

Kans is niet helemaal 0, hoewel het ook al inderdaad in je voordeel is dat de spuit daar 5 minuten ongebruikt heeft gelegen.

Wel een kleine kans op hepatitus (B en C). En de kans dat een hetrero-man hiv zou hebben is ca. 1:1000.

Dus al met al is de kans bijzonder klein en bijna 0.

Als je je toch erg zorgen maakt, laat je dan testen op hepatitus B en C. En evt. ook op hiv. Ik zou dat na ca. 8 weken doen.

Martijn

• John.

Hoi abcd