Prikongeval!!!!

• jmi17

Hou er wel rekening mee dat je voor hepatitis B best een maand na je laatste vaccinatie wacht alvorens te testen of je dit hebt opgelopen.

Weliswaar eerst rekening houden met de 3 maanden.

Jmi17

• Tammy7

Ik had misschien hier beter niks gepost want ik begin er meer en meer over na te denken en ben eigenlijk ongeruster dan ervoor. Maar toch. Er is wel nog een klein detail dat misschien in mijn voordeel speelt. Niet alleen heeft de spuit zeker langer dan 5 min gelegen alvorens ik mij prikte maar ze zat in het plastiek doosje (de originele verpakking) waar ze eerst door de plastiek geprikt heeft en dan pas mij.

• John.

Hoi Tammy.

Je risico is beslist zeer zeer klein (nietig.) Zeker veel kleiner dan de statistische kans van 1 : 300 indien de ander een hiv-infectie zou hebben en die kans is statistisch ook weer 1 : 800 - 1 : 1000.

Het is moeilijk om alle factoren te wegen, zoals… was er toch iets onmerkbaar weinig bloed, was er viral load in dat bloed, hoe diep ging de prik, etc. etc. De aspecten die je noemt (subcutaan, geen bloed gezien/ vermoed, spuit ligt langer dan 5 minuten, etc.) dragen gezamelijk mee aan verdere risicoverlaging dan het statistisch al heel kleine risico. Dat mag een opsteker voor je zijn, maar ik kan geen garanties afgeven dat er met absolute zekerheid niets is overgedragen. Wel met grote waarschijnlijkheid. Hoop en een goede verwachting zijn zeker gerechtvaardigd omdat een hiv-test en HBV test, zo je zou willen, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal aantonen dat je geen infectie hebt opgelopen.

Groeten John.

• Tammy7

Nogmaals bedankt voor uw geduld. Heb juist ook nog contact gehad met de huisarts en hij zegt ook dat de kans inderdaad heel klein is. Ik ben toch wel gerustgesteld nu maar ga toch na 12 weken bloed laten nemen zodat ik mij na bv 10 jaar als ik iets krijg mij niet ga afvragen of dat van ‘ toen ’ was. Tegen hepatitis zou ik volgens hem beschermd zijn omdat die derde inenting gewoon een herhaling is. Na de tweede was ik dus al beschermd want die is van november geleden. Bedankt voor al uwe uitleg.

• Kim

beste jhon of martijn.. en als je nu wandelt en loopt perongeluk op en drugs naald is het zeker hiv