Hallo John,
Ik ben bang dat ik risico heb gelopen op hiv.Ik heb vorige week een date gehad met een andere man. Behalve aftrekken, heb ik deze man ook korstondig, ongeveer 1 minuut, gepijpt zonder condoom. Hij is niet in mond klaargekomen en hij had een ‘droge’ pik (niet veel voorvocht).
Ik was altijd in de veronderstelling dat je, ook als stimulerende partner, van pijpen zonder klaarkomen geen hiv kon krijgen. Dit wordt ook aangegeven op gerenommeerde sites als soaaids.nl, hivnet.org en sense.info. Ik lees echter bij een aantal berichten van jou op deze site dat hier wel een aantal addertjes onder het gras zitten, en dan met name pijpen met ontstoken tandvlees/trauma''s in de mond. Hier schrik toch wel van.
Ik was namelijk ongeveer anderhalve maand terug bij mijn tandarts voor een controleafspraak. Hij gaf aan dat er aan de achterzijde van mijn kiezen, vooral de rechterzijde, veel plaque zat en dat het tandvlees hierdoor geirriteerd was en ook makkelijk bloedde. Ik heb moeite om dit te poetsen omdat ik nogal snel moet kokhalzen. De rest van mijn tandvlees was volgens hem keurig roze. Hij heeft mij hiervoor poets- en flosadvies gegeven. Verdere behandeling was niet nodig, goed poetsen zou e.e.a. verbeteren. Ik moet zeggen dat ik hier nooit last van heb gehad en dat ik sinds die tijd meer aandacht besteed aan het poetsen van de achterzijde van mijn kiezen (met de nodige braakneigingen). Ik spuug na het poetsen ook nooit bloed uit en als ik met een steriel gaasje over het tandvlees wrijf zit er ook geen bloed op het gaasje.
Maar mijn vraag is dus: wanneer is je tandvlees dusdanig ontstoken dat het een risico kan vormen om besmet te raken door louter voorvocht? En zou ik me op basis van bovenstaande moeten laten testen op hiv?
Graag je reactie.
Met vriendelijke groet,
Willem.