Kans op hiv?

• Niels26

Hoi,

heb 8 weken sex gehad met een man op een naaktstrand, heb me laten pijpen met condoom en zonder condoom klaargekomen.

Klaarkomen was op mijn buik, veel klodders sperma. Echter, nadat condoom af was kwam eikel tegen stoppelbaard van man.

Hierdoor klein druppeltje op mijn eikel, denk zelf eigen bloed. 2 weken en 2 dagen na dit voorval ben ik 1 dag erg ziek geweest (koorts 38,5, hoofdpijn, misselijk, overgeven)

- Hoe groot is de kans op een soa/hiv?

Heb 4 weken geleden weer sex gehad met andere jongen, het overviel me…. Heb deze jongen met condoom gepijpt en hij mij zonder condoom, echter aantal keer in mond geweest. Met condoom geneukt, welke niet is gescheurd. Deze jongen kwam op zijn buik en borst klaar. Ik heb tijdens mijn geile periode tijdens neuken een klein druppeltje sperma (na 1 minuut buiten lichaam) opgelikt.

- Wat is nu de kans op Hiv? Wat is statistisch gezien de kans dat iemand Hiv krijgt bij het likken van sperma wanneer het buiten het lichaam is geweest?

Ik maak mij enigszins zorgen, zeker gezien het ziek zijn na het eerste voorval, echter weinig verkeerd gedaan naar mijn mening.

Ik maak een afspraak voor een test, maar wat zou ik kunnen verwachten? Maak me erg zorgen.

Kan iemand mij antwoord geven?

• jmi17

Ik ga me niet uitdrukken in procenten, want zelfs 0.01% kans is een kans…

Maar de kans dat je besmet bent is wel klein. Wat je daar zegt van je eikel tegen de stoppelbaard, bedoel je daarmee dat er sperma van die man op je eikel kwam? Begrijp je niet zo goed.

Sperma oplikken is nooit een goed idee, zelfs niet als het 1 minuut buiten het lichaam is. Maar op zich, als je een gezonde mond hebt, is de kans wel erg klein.

Toch vind ik het verstandig dat je u gaat laten testen. Ik verwacht een negatieve test. Maar ik raad je het wel aan om een test te laten doen!

Respecteer wel de periode die nodig is alvorens hiv op te sporen is in het bloed.

Grtz,

Jmi17- Bachelor in de verpleegkunde

• John.

Hoi Niels.

Je laten pijpen met condoom is zo veilig als het maar kan. Behalve voor hiv ben je ook voor andere soa rockhard beschermd. Zonder condoom je laten pijpen is zelfs zeer veilig voor hiv en alleen in rare en zeldzame omstandigheden (waarbij de pijper een plotselinge nabloeding in de mond krijgt door bijvoorbeeld zeer recentelijke tand/ kiesextractie in de mond of operatie) is er een klein risico voor hiv. Je klachten hebben behalve op grond van bovenstaande niks te maken met hiv, ze passen ook niet in de tijdsduur van een acuut retroviraal syndroom.

Zelf pijpen met condoom is ook zo veilig als het maar kan voor hiv en soa. Je laten pijpen zonder condoom (zie bovenstaande) is dus vrijwel altijd ook veilig voor hiv. Neuken met condoom zonder scheuren of afglijden, ook helemaal veilig. Een drupje sperma oplikken, ook veilig. Veel sperma oplikken zou dat niet zijn, maar nog altijd een heel klein risico voor hiv. Ook al zou je met het oplikken van een klein drupje sperma een wondje in of aan de mond hebben, dan nog is risico niet of nauwelijks reeel. Je zou het er (langdurig) moeten inwrijven voor een klein risico en het wondje zou ontstoken moeten zijn.

Je zorgen maken is dus onnodig. Zelfs als je super kritisch zou kijken dan is de kans dat je door de beschreven sex geen hiv hebt opgelopen astronomisch groot.

Een hiv-test kan wenselijk zijn voor je eigen geruststelling. Vanuit een klinisch risico bezien niet nodig.

Groeten John.

• Niels26

Sperma van mij kwam op bloed, wat veroorzaakt is door aanraking van mijn eikel tegen zijn stoppelbaard .

Dus mijn penis niet in mond geweest en zijn sperma niet op mijn lichaam.

• Niels26

bedankt voor reactie, voel me stuk beter.

vandaag opgezette lymfeklier gekregen, mogelijk door te vaak aan zitten.

kan een lymfeklier hierdoor opzetten?

• jmi17

Een opgezette lymfeklier hoeft echt niet enkel hiv te zijn (die kans is super klein), bij een ontsteking kunnen ze ook opgezet zijn.

• rolf

ik heb omstreeks half oktober een man op mijn buik laten klaarkomen en zijn sperma na ong. halve minuut uitgesmeerd over mijn pik, bij mijn weten niet op mijn eikel. echter de volgende dag bij douchen en eikel blootleggen zag ik dat er opgedroogd sperma op zat. `ben wel wat bang nu voor hiv of andere soa. Sinds enkele dagen na opnieuw een man gepijpt te hebben heb ik last van diaree met nogal lichte gele kleur . Veel extra klachten heb ik niet. Ben toch wat bang geworden.

De laatste keer zijn wij beide niet in aanraking geweest met elkaars sperma. Is het stress?

ben nogal bang om mij nu te laten testen. Heb wel regelmatig wisselende contacten, alleen pijpdate's zonder sperma van elkaar op lijf of in de mond.

Graag een antwoord, dank alvast voor de reactie's

• jmi17

Rolf,

zou het niet kunnen dat het je eigen sperma was half oktober?

Probeer voldoende te drinken aangezien je diarree hebt.

Jmi17

• rolf

Dag Jmi,

Nee was zelf niet klaargekomen, maak ik mij onnodig zorgen?

was geen klodder sperma op eikel , slechts na ong. 30 sec. uitgesmeerd over mijn penis, niet op mijn eikel zoals ik zei.

Ook was het maar een deel van zijn gespoten sperma hoor wat ik heb uitgesmeerd.

kan je nog een keer reageren?

dank je

groet

Rolf

• rolf

Beste Jmi,

Zou je nog aub willen reageren op mijn vorige vraag, ik maak mij zo ongerust of het fout is gegaan?

Dank je wel alvast

rolf