HIV symptomen na 1 week reeel????? (plz reageer!!!)

  • Jacky

    John, Martijn, of andere mensen,

    Ik ben ongeveer 10 dagen geleden bij een parenclub (club Mystique) geweest en heb hier geneukt met een wat oudere vrouw die zei dat ze amper met andere mensen vrijt. Ik heb haar genomen op een matras, terwijl er in deze club niet zo veel licht is. Na geneukt te hebben heeft zij het condoom afgedaan en ik heb het dus niet gezien.

    Echter toen ik op stond bleek er sperma van andere mensen op het matras te liggen en de vrouw ging vervolgens ook andere mannen neuken (terwijl ze zei dat ze dit nooit deed). Ben nu bang dat ik HIV opgelopen heb omdat het condoom kapot was.

    Ik heb na 8 dagen de volgende klachten gekregen:

    - verdikking van lymfeklieren. In oksels, nek en achterhoofd.

    - pijn achter mijn ogen

    -keel ontsteking

    spierpijn

    -pijnlijke gewrichten

    -Hoofdpijn (Rond de ogen

    Maar geen koorts, mijn vraag kan ik na 8 dagen al klachten krijgen????

    plz reageer,

    Jack

  • Lezer

    Nee, dit kunnen geen symptomen van HIV zijn dit kan ook zijn van de spanning of dat je er oplet maar dit zijn GEEN symptomen die kunnen niet na 8dagen zichtbaar zijn

  • jacky

    John of Martijn,

    Ik ben blij om te lezen dat het geen HIV is omdat het te vroeg is. Echter lijken de symptomen wel op een acute hiv infectie.

    Ik zit nu bijna 2 weken na het incident en heb nu vooral last van hier en daar huiduitslag, pijn in kop en vooral achter ogen en pijnlijke vingerkooitjes (gewrichten).

    Ik zou toch graag van een deskundige willen horen of hiv klachten toch niet al na 8 dagen kunnen optreden, want ik vrees nog steeds het ergste.

    Even een verduidelijking van mijn verhaal. Ik heb het condoom niet gezien, maar denk dus dat deze kapot was of dat ik via het sperma op het matras besmet geraakt ben.

    Het is helemaal KUT, want het was mijn vrijgezellenfeest die mijn vrienden dus in de parenclub georganiseerd hadden.

    Ik ben nu bang dat ik besmet ben, terwijl ik over 3 dagen ga trouwen en mijn vriendin erop staat dat we seks hebben tijdens de huwelijksnacht. Als ik weiger weet ze hoe laat het is, dus kan aub iemand mijn een eerlijk antwoord geven?

    Alvast bedankt.

    Jacky.

  • Martijn

    Hmmm, hiv ars symptomen kunnen op z'n vroegst rond 10-14 dagen na risico optreden.

    En is dus niet zeker of het condoom kapot was. Je kan in elk geval niet besmet zijn geraakt door sperma op het matras.

    Tsja, om te testen is het helaas nog te vroeg. Misschien kan je proberen te weten te komen of die vrouw iets heeft van haar of mensen die haar kennen?

    Nooit een garantie natuurlijk, maar dat is het enige wat je op zo'n korte termijn kan doen lijkt me.

    De kans dat ze hiv heeft is erg klein. Natuurlijk kan zo ook iets anders onder ed leden hebben.

    Happy marriage :)

    Martijn

  • jmi17

    In ieder geval veilig vrijen met je toekomstige! ;)

    En een soa test en hiv test laten doen. Bepaalde soa's kan je binnen een 2tal weken al laten testen. Voor syfilis zal je 3 maanden moeten wachten. Dit kan je ineens koppelen aan een hiv test. Dan heb je ineens betrouwbare resultaten voor mogelijke aandoeningen.

    Succes met je huwelijk!

    Jmi17

  • Jacky

    Martijn,

    Na 2 weken en 2 dagen zijn de klachten veel erger geworden. Ik heb nu traanogen, hoofdpijn aan de voorkant, keelpijn, loopneus, spierpijn, gewrichtspijn maar gelukkig nog geen koorts. Ik heb vervolgens de combotest gedaan en resultaat gelukkig goed.

    Kan ik hier al iets mee? Of omdat de klachten nu pas erger geworden zijn is wellicht P24 antigen nog niet meetbaar en antistoffen ook niet?

    Met andere worden tijdens de klachten is P24 dan al meetbaar? Vooral omdat ik klachten heb gekregen na 8 dagen en deze dus veel erger geworden zijn na 17 dagen (9 dagen na begin klachten).

    Thanks,

    Jacky

  • John.

    Hoi Jacky.

    Je klachten matchen niet met het beeld van een acuut retroviraal syndroom van hiv zoals dat het meest (overwegend) wordt gezien. Daarmee is ook gezegd dat er veelsoortige uitzonderingen voorkomen. En ook kan een hiv-infectie in het begin geheel zonder klachten verlopen.

    Meestal (geen wetmatigheid!) treden de volgende klachten op in de periode 2 - 6 weken na dato infectie (met een range van 1 - 9 weken, d.w.z. vanaf 1 week = zeer uitzonderlijk - op zijn allervroegst en nooit later dan 9 weken.

    - Koorts

    - gegeneraliseerde lymfadenopatie (lymfeknopen gaan verspreid over het lichaam opzetten of worden pijnlijk.)

    - rash (meestal een maculo papulaire huiduitslag die het meest/ duideklijkst aanwezig is op de borststreek.)

    Bottomline hiv-test 12 weken na dato risico. Vanaf 8 weken is een neg. test reeds zeer hoog betrouwbaar.

    Groeten John.

  • Vraagje

    Hallo John,

    Jeuken deze bultjes ook?? Bedankt voor je antwoord