ANTIBIOTICA BIJ TESTEN (JMI17,JOHN,MARTIJN) PLEASE ANTWOORD

• mike

EEN heel klein vraagje heeft antibiotica invloed bij een HIV TEST en EEN SOA TEST???

Ik heb een soa test gedaan exclusief een syfillis en dat op 47 dagen na risico,k heb het resultaat om en bij na 2eken gehad want men moest het uitstrijkje kweken ofzo,en resultaat negatief.

een aantal dagen al kreeg ik een soort van slijm uit mijn penis en was naar de arts gegaan na me test maar had het resultaat nog niet en hij zij me toen is een ontsteking urineweg dus,toen antibiotica gehad en hij ging niet over weer een tweede kuur gehad en dit keer heeft hy mij een urine test laten doen en vrug waarvoor hij zij voor bacterien en ontstekingen en de resultaat van me urine test was niks maar het bleeft niet stoppen dat vloeistof uit mijn penis toen kreeg ik een ander soort antibiotica en dat blijkt in mijn ogen te helpen zie niets meer komen eruit.Maar vooral de zekerheid heb ik na 3maande risico ongeveer 100 plus dagen een hiv en syfillis test gedaan,eerst hiv op 108 en syfillis op 113 dagen beiden negatief. MIJN VRAAG NU HEEFT ANTIBIOTICA INVLOED OP BEIDE TESTEN HIV EN SOA?????/

• jmi17

Mike,

antbiotica heeft bij een gezonde mens (geen kankers, geen immuunstoornissen,…) geen invloed op een hiv test.

Het kan wel invloed hebben op een soa test, maar ik veronderstel dat je de testen hebt laten uitvoeren bij de arts die jou ook de antibiotica had voorgeschreven?

Dan zal hij daar normaliter rekening mee gehouden moeten hebben. Niet alle antibiotica heeft immers invloed op een soa test.

Grtz,

Jmi17

• mike

Ik heb tijdens de 1e keer testen voordien antibiotica ingenomen en was nog niet bij de arts gegaan , ik had het gewoon bij de apotheek gekocht,na een week ofso ben ik naar de arts gegaan en heb ik hem me test gewezen maar er was nog geen resultaat en hij gaf me toen een andere soort en later weer een kuur en bij de 2e kuur heb ik een urine test gedaan en daar bleek negatief en intuuse was me resultaat van me 1e test al bij hem ook negatief.MIJN vraag kan j middels die urine test ook tjekken op soa's?? me laatste antibiotica kuur was 1-2 week van november en 17 december heb ik pas een syfillis gedaan kan die antibiotica dan nog invloed hebben??

Verder heb ik geen kanker enz enz.

• jmi17

Mike,

in urine kan je inderdaad op zoek gaan naar soa's. Met uitzondering van syfilis, dat is in het bloed op te sporen.

Welke antibiotica heb je gekocht bij de apotheek? Want ik vind het bizar dat je antibiotica krijgt van de apotheker zonder voorschrift, tenzij je er natuurlijk één had?

Als ik het goed begrijp heb je de soa test laten uitvoeren een week nadat je met antibiotica bent begonnen via de apotheek en ben je na de soa test begonnen met een antibioticakuur via de dokter? Op de syfilis test kan de antibiotica geen invloed meer gehad hebben.

Grtz,

Jmi17

• mike

Laat me zeggen 3 weken antibiotica van de apotheker en in miden van de 3e week heb ik een soa test laten doen , toen ik zag dat die antibiotica niet hielp ben ik naar de dokter gegaan en vertelde hem toen ik hb antibiotica gedronken genaamd amoxilline en hij zij mij dat een urine infectie was en amoxcilline helpt niet ertegen dus gaf hij mij een andere soort antibiotica en het hielp niet en weer een 2e en hielp ook niet en heeft hij mij toen een een urine test en een andere soort antibiotica gegeven en die bleekt wel te helpen.

• mike

dus je kan zeggen me laatste gebruikt van antibiotica is 1 tot 2 week van november en die syfillis test hb ik op 17 van deze maand gedaan

• Martijn

Nee, antibiotica heeft GEEN invloed op aanmaak hiv-antistoffen (en dus ook niet op je test).

Zeker niet na ruim 100 dagen.

Voor syfillus weet ik het niet heel zeker, maar lijkt me ook wel in orde. Sowieso na ruim 100 dagen betrouwbaar.

Martijn

• jmi17

Bel anders eens met je arts om te vragen of de soa test negatieve hinder kan gehad hebben van die amoxicilline.

Want dat gebruikt men ook in de behandeling van soa's.

Grtz,

Jmi17

• mike

Maar jmi17 j hebt tog wel ervaring met dit soort gevallen j bnt verpleger tog?Maar kan het wel invloed hebben volgens jouw opinie?

want toen ik naar de arts was geweest heb ik hem wel gezegd van het gebruik van amoxciline.

En met die urine test kan je welke SOA'S opsporen? druiper,chlamydia en welke nog meer??

• mike

En nog iets jmi17 , nu kan de antibiotica wel invloeed hebben op die syffilis?

Want je zegt dat ze amoxciline gebruiken voor soa's tg en syfillis valt tg onder soa.NU WORDT IK EGT BANG:(