ANTIBIOTICA BIJ TESTEN (JMI17,JOHN,MARTIJN) PLEASE ANTWOORD

• jmi17

Ah oké je hebt het toen gezegd dat je antibiotica nam.

Dan is er geen probleem ;)

Via de urine test kan men soa's opsporen met uitzondering van hepatitis B en syfilis.

• Martijn

Met urinetesten kan je testen voor chlamydia en gonnorroe.

Syfillus, hepB (en hiv) moet via bloed prikken.

Martijn

• miqtjin@live.nl

Heeft die antibiotica dan nog invloed op die syfillis test? Die antibiotica remt die syfillis bacteri of wat doet hij precies?

• jmi17

Mike, in jou geval hoef je niet te denken dat die antibiotica nog invloed zal gehad hebben op de betrouwbaarheid van de test.

Antibiotica wordt gebruikt in de behandeling van syfilis. Dus als je antibiotica neemt is het verstandig om een soa test uit te stellen tot minstens een week na de kuur. Bovendien zeg je best ook tegen de arts dat je antibiotica nam. Indien je je toch laat testen op soa's tijdens een kuur is het verstandig om dat ook te zeggen tegen de arts.

• mike

OKEY,dus jmi17 als ik jouw goed begrijpt heeft antibiotica geen invloed meer op die syfillis test,(:D. dan zal ik me erin berusten.

• Martijn

Mike,

Heb het even nagezocht ter bevestiging, maar mijn vermoeden was juist: antibiotica heeft (ook) geen effect op de betrouwbaarheid van je syfillus-test.

Bepaalde antibiotica kan er wel voor gezorgd hebben dat (in het geval je syfillus zou hebben gehad) deze verdwenen is.

Echter, de kans op een syfillus-besmetting is sowieso klein. En je test was na meer dan 100 dagen. Je kan je test dus vertrouwen. Dus verder ook geen reden tot zorgen lijkt me.

Meer heb ik er ook niet over te zeggen. Laat het nu rusten.

Martijn

• mike

Maar , Martijn me laatste antibiotica kuur was op de 2 week van november , en me syfillis tets was ongeveer 30 dagen.

• Martijn

Maakt toch niet uit. De antibiotica heeft GEEN invloed gehad op je test(en).

• Peter

Experts: Hoi, even een vraagje. Ik heb net een syfilis test gedaan en maak me enorm druk over een eventuele valse negatieve uitslag. Test is 4 maanden na mogelijk risiko. Ik heb een zalfje gebruikt (affisine) voor een wondje. Dit was 3 weken geleden, voor een paar dagen gebruikt. Verder was ik 10 dagen voor de test bij de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Daar gebruikten ze een goedje, ik weet niet wat dat is. Soms doet men iets van antibiotics in de tand aanbrengen. Daar heb ik niets van vernomen eigenlijk. Zijn zo'n kleine hoeveelheden (geen kuur) ook van invloed op een syfilis test. Zo ja, zijn er dus genoeg dagen verstreken na het gebruik van de antibiotica.

Thanks

• jmi17

Peter,

jou test was betrouwbaar. Vergeet wel niet om ook op andere soa's en evt. hiv te laten testen.

Best dat je met je arts bespreekt welk risico-contact het was.

Jmi17