paar vragen aan mensen met verstand over hiv

• John.

Hoi linn.

Zolang de temperatuur niet boven de 80 - 90 graden komt en een ‘bloedzak’ stil hangt kan hiv hooguit enkele dagen intact blijven. Als het bloed wordt bewogen, komt hiv in aanraking met (meer) lymfocyten (die ook in bloed zitten) en die geinfecteerd kunnen worden en aldus kunnen nieuwe hiv-virussen worden gemaakt. Dit moet gebeuren onder omstandigheden die niet extreem afwijken van het menselijk lichaam qua temperatuur en liefst ook in het donker. In deze omstandigheden kan hiv langer virulent blijven.

Video over de levenscyclus van hiv: http://www.youtube.com/watch?v=RO8MP3wMvqg

Groet, John.

• linn

John hartelijk bedankt voor de info!

Ik heb een hele erg angstoornis voor hiv..

Ik heb al therapie en ben al een eind op weg..

Maar nu wil ik zo graag me haar morgen blonderen (de uitgroei)

Maar door mijn angststoornis bang dat er hiv in zit (klinkt voor een ander gek maar het is mijn stoorbis)

Het licht al een week thuis en het is chemisch maar je hoofdhuid brand best tijdens het verfen maar weet dus niet als het ook kapot gaat zou je me gerust kunnen stellen john

Alvast bedankt het angstige meisje..

• jmi17

Linn,

je kan hiermee niet besmet geraken.

Jmi17

• linn

John????

• linn

John??

Nader uitleg graag van john of andere experts

• linn

Hoop op uitleg

• ongerust

Hallo,

Ik ben ongerust over een HIV-overdracht.

Ik heb geen bloed op mijn handen gehad, maar ik kom wel in contact met HIV-positieve mensen. Ik heb droge ogen en heb soms de neiging om in mijn ogen te wrijven, dan heb ik vaak veel slijmpjes in mijn ogen en verwijder ik deze. Nu ben ik bang dat er toch bloed zou geweest zijn op mijn handen (heel miniem zodat ik het niet gezien heb) en dat ik zo de infectie heb opgelopen. kan dit?

• jmi17

Dat is onmogelijk ;)

Klein vraagje wel: die slijmpjes in je ogen zijn van jou afkomstig?

jmi17