Heb symprtomen van HIV

• henk19

Hallo,

Kan iemand mij hier helpen,

4,5 week geleden ben ik bij een prostitué geweest. Nu is hier het condoom geknapt en kwam hier pas aan het einde achter. Nu doet de dame in kwestie tegen extra geld het ook zonder daarom maak ik me zoveel zorgen. 3,5 week na dit voor geval kwamen de eerste symptomen.

Ik kreeg allemaal rode uitslag op mijn borst deze verdween na 1,5 dag weer.

daarna werd ik ziek en had koorts 38,1 graden.

en heb ook al vanaf na het voorgeval last van mijn keel dat maar niet over wil. ook heb ik erg veel last van mijn darmen als in dat ze zeer doen aan de rechterkant van mijn buik beetje opgeblazen gevoel.

Ook kreeg ik last van spierpijn in mijn linker arm en rechterbeen.

Ik ben inmiddels naar de dokter geweest voor soa test deze was op alles negatief. Maar ja dit zegt niets over hiv syfilis of hep B.

Wie kan mij helpen word er echt helemaal gek van!!

Dame zelf zij niets te hebben maar ja dat moet je ook maar geloven.

Kan zo'n test echt pas na 3 maanden of kan het eerder?

En als ik het heb wat is dan mijn levensverwachting ben 22 jaar oud?

Alvast bedankt

• Gurgai

Hoi,

je wacht best wat het risico betreft op een antwoord van iemand die er iets van afweet…

Maar ik weet wel, al zeg ik niet dat jij hier al dan niet last van hebt, maar ik weet wel dat je ook veel klachten kan ervaren uit angst. Je hebt bang dat en je gelooft zo sterk

dat het je is overkomen, dat je dingen echt voelt…

Zover ik weet, is de levensverwachting van iemand met hiv tegenwoordig, mits de juiste en stipte inname van medicatie, ongeveer hetzelfde als een niet-besmette persoon.

• Martijn

Je kan het beste na 6 of 8 weken testen omdat een hiv-test vanaf 6 weken zeer hoog betrouwbaar is (> 99%). 8 weken is rond. 12 weken is overdreven lang, ook al geven de officiele instanties steeds dat advies.

Nog sneller kan ook, maar dan met je een 4e gen. test doen (= duo / combo test), die is vanaf 4 weken 100% betrouwbaar. Kan op een aantal plekken in Nederland, sommige GGD's, enkele ziekehuizen, en desc in Rotterdam. Zoek forum hier voor locaties.

Martijn

• jmi17

Het is al goed dat de test nu al negatief was, al wil dat nog niet zoveel zeggen uiteraard.

Laat je op 3 maanden zeker nog testen op syfilis en hepatitis B. Je kan het perfect combineren met een hiv test, dan moet je maar één keer langs de dokter.

Best alles bespreken met de arts. Evt. gebruik van antibiotica in de laatste 2 weken voor de test ook zeggen. Als je bezig bent/was met vaccinaties voor hep B, dan wacht je best tot een maand na de laatste vaccinatie alvorens te testen hierop.

Hou het beetje safe ondertussen ;)

Jmi17

• Jacob

Martijn Schreef:

——————————————————-

> Je kan het beste na 6 of 8 weken testen omdat een

> hiv-test vanaf 6 weken zeer hoog betrouwbaar is (>

> 99%). 8 weken is rond. 12 weken is overdreven

> lang, ook al geven de officiele instanties steeds

> dat advies.

> Nog sneller kan ook, maar dan met je een 4e gen.

> test doen (= duo / combo test), die is vanaf 4

> weken 100% betrouwbaar. Kan op een aantal plekken

> in Nederland, sommige GGD's, enkele ziekehuizen,

> en desc in Rotterdam. Zoek forum hier voor

> locaties.

>

> Martijn

welke test is dat die Martijn bedoeld (duo / cobo test)

Desc heeft 3 testen

1. sneltest op antibodies 4e generatie van Alere

2. normale hiv test

3. pcr rna test die het virus zelf zoekt

2 lijkt me af te vallen

wordt 1 bedoeld of een combinatie van 1 en 3?

• jmi17

Jacob,

dat zou de 4e generatie test moeten zijn, maar hoe dan ook is het belangrijk dat je je op 3 maanden terug laat testen.

Welke soort test het ook was.

Is er iets gebeurd?

Jmi17