Al 15 jaar Hiv, zonder behandeling

  • Ed

    Hallo,

    Ik ben al 20 jaar samen met een afrikaanse vrouw. Bij een bloedonderzoek 16 jaar geleden kwam naar voren dat ze hiv besmet was. Ik en onze 2 kinderen zijn toen ook getest en wij waren gelukkig allemaal negatief. Mijn vrouw heeft de uitslag nooit geaccepteerd zelfs toen een tweede test ook positief was. Er over praten wilde ze niet en tot op heden weet ik niet hoe de besmetting tot stand gekomen is. Omdat het voor haar onbespreekbaar is heeft ze ook nooit een behandeling ondergaan. Ondertussen zijn we vele jaren verder en denk ik er weinig meer aan, ook ik heb het dus weggedrukt uit mijn dagelijks leven. Toch zijn er momenten dat ik verdrietig ben als ik er echt over nadenk. Ons seksleven staat al 15 jaar op een laag pitje. Ik doe net of ik een man ben die geen seks nodig heeft en inmiddels accepterrd ze dit ook. De realiteit ligt iets anders, hoe minder vaak ik seks met haar hebt hoe kleiner de kans is dat ze mij besmet. Dat is tenminste mijn gedachte in het begin vaak geweest, ondertussen is het gewoon geworden om weinig seks te hebben. We hebben het nooit met een condoom gedaan en ik zou haar verdriet doen als ik erover zou beginnen.

    20 jaar onbeschermde seks met een hiv-geïnfecteerde zonder dat één van beide hiv of aidssymptonen heeft ontwikkeld. Kan dit eigenlijk wel? Ik zou mijzelf willen hertesten maar ik durf niet. Wat als ik toch ook inmiddels hiv heb gekregen, mijn eigen schuld dan welliswaar, maar ik moet er niet aan denken. De huisarts is op de hoogte en hoewel mijn vrouw daar regelmatig komt wegens hoge bloeddruk en de normale hollandse ziektes, heeft de dokter het onderwerp nooit meer aangehaald. We zijn beide nog jong, net 41 geworden maar er leeft bij mij wel altijd het gevoel dat we niet samen oud zullen worden dus probeer ik de toekomst van onze kinderen veilig te stellen.

    Waarom post ik mijn verhaal op dit forum? Ik wil het gewoon met iemand delen. Ik zat namelijk in een verdrietige bui.

  • Anoniem

    heeft je vrouw hiv2 want anders kan ik het niet verklaren zonder behandeling

  • jmi17

    Ed,

    ik zou je toch ten zeerste willen vragen om je elke 3 maanden te laten testen op hiv. Misschien ook een keer op soa's. Gebruik toch maar een condoom in de toekomst.

    Probeer er ook eens over te praten met de huisarts, want we weten allebei dat ze toch beter een behandeling laat starten.

    Jmi17