HIV Conversiegriep ?

• Har

Ben dus niet de enigste hier die in angst en onzekerheid leeft.

Man van 30 jaar.

3 weken geleden kreeg ik tijdens avondje stappen een biertje aangeboden en heb dit zonder na te denken ook aangenomen.

Ik weet nog dat ik hem mee naar huis heb genomen… En dat hij al bovenop me zat voordat ik zelf min/meer in de gaten had (zonder condoom)

Volgende ochtend werd ik verward wakker en kon mezelf nog maar weinig van het hele gebeuren herinneren, mocht ik deze persoon nu tegenkomen dan zou ik hem niet eens meer herkennen

Het is allemaal zo wazig, en weet niet of ik echt zo dronken was of er nog andere middelen zijn gebruikt.

Mijn telefoon en portemonnee lagen nog op het nachtkastje, de man was verdwenen.

Kon mezelf wel 10x voor mn kop slaan, maargoed hoopte het beste erop.

2 Weken geleden kreeg ik ineens last van mijn keelamandelen.

Bij de dokter geweest. Anti-biotica kuur voorgeschreven gekregen (3 tabletten)

Na de 2e dag kon ik amper praten, en had veel pijn tijdens het slikken weer naar de dokter, en die zag ook dat de infectie steeds erger werd

Gele bacterievlekken op de amandelen zelf. Spuit in mn bil gekregen.. na dag begon de pijn al minder te worden. Maar kreeg last van andere kwaaltjes

Jeuk vooral op bovenarmen, oksel en borst. Heb last van stijve nek, schouders. Pijn op de borst/hart, ijskoude handen en voeten.

Ontzettend moe, weinig energie, gevoel van overgeven (misselijk zijn)

Momenteel functioneer ik op mn werk niet goed,

Heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de dokter.

Risco is pas 3 weken geleden, maar als mijn lichaam zo heftig reageert > dan zul je toch vrij snel zien dat het wel geen HIV infectie is ?

Zogenaamde conversie-griep of kan een mens zichzelf zoveel stress en angst bezorgen dat je last krijgt van hartkloppingen, koude handen etc etc

Ben zo langzamerhand beetje aan het doordraaien

• jmi17

Har,

hoe was het bij de dokter?

Jmi17

• Har

Dank voor je reactie Jmi17!

Was al bang dat er niemand ging reageren :-(

Mijn dokter (huisarts klein dorp) vertelde me niets te kunnen betekenen.

Hij verwees me door naar de GGD. Riscocontact is pas 4 weken geleden

Al zou hij nu een bloedonderzoek doen, dan zou het waarschijnlijk nog weinig zeggen

Feit is dat ik 11 weken geleden nog een HIV test heb gedaan alles was goed

Bij de GGD zijn ze beter op de hoogte van SOA's was zijn advies

Heb veel last van vermoeidheid, keelpijn en gespannen nekspieren.

Jeuk is iets minder bij de oksels en armen.

Heb a.s. dinsdag een afspraak bij de GGD.

Maar heeft deze afspraak wel zin…

Ik probeer ondertussen rustig te blijven.

Weet het allemaal ook niet meer zo goed.

Gr Har

• jmi17

Har,

4 weken is inderdaad te kort voor een hiv test.

Voor bepaalde soa's is dat wel voldoende, maar niet voor syfilis en hepatitis B (dan is het, net als hiv, 3 maanden aan te raden).

Hoe gaat het met je klachten?

Jmi17

• Har

Hepatitis B vaccinatie(s) heb aantal jaren geleden al gehad

Syfilis was het ook niet… Ze hebben tijdens mijn amandelontsteking een uitstrijkje gedaan

Uitslag gaf niets aan.

Veel last van rugpijn, stijve nek en vermoeidheid.

Wil vragen of ze ook een bloedonderzoek voor Pfeiffer kunnen/willen doen.

Ondertussen maar rustig afwachten en de tijd geven.

• jmi17

Har,

de beste manier om syfilis aan te tonen is via een bloedonderzoek…

Jmi17

• Har

Dank voor reactie Jmi17,

Ben bij de GGD geweest.

Ze kunnen niets voor me betekenen.. Risco contact is te kort geleden (4wkn)

Afspraak voor Januari gemaakt.

Zal afwachten worden.

Klachten worden niet minder

Hoelang duurt een conversiegriep normaal.. Zit inmiddels in de 3e week dat ik deze klachten heb.

Heb ook gewoon gevoel dat er iets in mn lichaam zit wat niet klopt…

• jmi17

Har,

zo'n infectie duurt enkele weken tot +- een maand.

Maar niet iedereen krijgt die infectie.

Hou er ook rekening mee dat het om griepale klachten gaat en dat dat nu net klachten zijn die je in het dagelijks leven ook snel krijgt.

Dus nog niet panikeren.

Jmi17

• bang

Hoe is het met je? hou je ons op de hoogte van de uitslag? Ik zit ook in angst en bij mij is het 4 dagen geleden…….. het wachten is het engste. Is het niet zo dat de sneltest in amsterdam al na 6 weken kan? Heel veel sterkte!!!!! en als je wilt praten…. ik hou je berichten in de gaten

• Har

Dank voor je medeleven/reactie!

Blijf last houden van vage klachten, die ik normaal niet en/of eerder had.

Wat me zo onzeker en bang maakt, is dat de klachten zo dichtbij het onveilige contact liggen.

Ieder mens kan last hebben van griep, amandelontsteking, uitslag, jeuk, spierpijn, misselijk, moe (laatste zijn de huidige klachten).

Maar ben 30 jaar en heb deze klachten weinig tot niet gehad.. Zeker niet allemaal tegelijk bijna.

Nu 4 weken geleden, misschien dat ik over aantal weken wel een test laat doen.

Maarja na zo test blijf je toch met de twijfel zitten denk ik, je moet namelijk 3 maanden wachten om 100% te kunnen uitsluiten.

Probeer maar positief te blijven, maar valt allemaal behoorlijk zwaar

Gr Har