Onveilige seks

• Angsthaas

Hi,

ongeveer 7 weken geleden heb ik onveilige seks met een jongen gehad, hij is niet in mij klaargekomen alleen op mn borsten. Hoe groot is de kans dat ik nu HIV heb? Ik maak mezelf helemaal gek, ik voel alle symptomen. Ik heb nu last van een wat verdikte lymfeklier onder mn kaak, wat ook net zo goed van de verkoudheid of verstandskies kan komen. En last van mn tandvlees. Maar ik maak mezelf gewoon helemaal gek, hoe groot is de kans als er geen sperma in mij gekomen is?

Groet,

Angsthaas

• jmi17

Hoi,

heb je ook onveilige anale seks gehad?

Jmi17

• Angsthaas

Hallo! Nee alleen vaginaal en oraal.

• jmi17

Dan is het best dat je je na 3 maanden eens laat testen op hiv en soa's.

En uiteraard voortaan safe houden.

Jmi17

• Angsthaas

Hoe groot is de kans dan? Is het een reeële kans? De jongen in kwestie wel negatief getest een paar weken ervoor, en heeft een vriendin.

• jmi17

Had hij voorvocht?

Als je dat niet meteen hebt opgemerkt, dan is de kans bijzonder klein.

Maar testen zal wel noodzakelijk blijven, omdat je niet 100% zeker kan zijn van zoiets.

Weet je hoeveel tijd hij zich heeft laten testen na de laatste seks buiten zijn relatie?

Had hij na de test nog seks buiten de relatie?

Zelfde vragen ivm zijn vriendin.

En uiteraard de vraag: in hoeverre kan je hem geloven? Hij hoeft daarvoor niet bewust te liegen, sommige mensen weten nog niet dat ze besmet zijn.

Jmi17

• Angsthaas

Hij zei tegen mij dat hij zich elke 3 maanden liet testen, omdat dat van de marine moest.

Ik heb niet heel veel voorvocht gezien, maar maak me erg druk omdat ik mij hier op Aruba niet weet waar ik me kan laten testen, en ik dus nog een maand in onzekerheid zit.

M'n lymfeklieren zijn voor mn gevoel nog steeds opgezet en heb veel last van migraine.

• jmi17

Laat je gewoon na 3 maanden eens testen als je terug in eigen land bent.

En ook op soa's.

Jmi17

• Angsthaas

Thanks, ik maak mezelf helemaal gek, het is nu ongeveer 8 weken na het contact zonder condoom, en 5 weken na het contact met alleen orale seks.

en ik heb nu opgezette klieren enzo, iedereen is hier wel ziek, en ik heb ook een ontstoken verstandskies, dus daardoor kan het ook komen. Maar dan nog zoek ik elke dag het hele internet af.

Kan ik nu al een test hier doen? en hoe groot is de kans dat ik door het pijpen besmet ben geraakt, er was geen sperma, wel een klein beetje voorvocht.

• jmi17

Hoi,

die orale seks zal geen probleem vormen voor hiv.

Wel is het verstandig om je te laten testen op soa's 3 maanden erna.

Als je nu een test laat doen dan zal de uitslag ruim 95% betrouwbaar zijn, op 3 maanden 100%.

Dus nog zeker veilig houden.

Jmi17