Gepijpt....

• Pepijn

Hoi iedereen,

een korte vraag na een lange zoektocht over het internet. Ik ben eergisteren één minuut gepijpt door iemand die ik niet ken. Domme actie. Vond ik ook na die ene minuut en toen ben ik ermee gestopt. Nu ben ik doodsbang dat ik HIV heb opgelopen en heb dus ongeveer 24 uur gegoogled. Nogal tegenstrijdige berichten zo staat bij soaaids Nederland dat je een risico loopt als je gepijpt wordt. Dit staat ook op t gay/lesbian switchboard.

Kan iemand me een wat helderder verhaal vertellen want het begint me nu te duizelen.

daarnaast zou ik me graag zsm laten testen. Is de PRC NRA test bij Desc aan te raden. Dit kan al na 2-3 weken zag ik…?

Dank alvast.

Groet,

Pepijn

• jmi17

Pepijn,

je laten pijpen is ongevaarlijk voor hiv.

Dat zou het enkel zijn als er bvb bloed in de mond van de pijper zit.

Het is verstandiger om je te laten testen op soa's.

Maar dat kan je bvb om de 3 maanden doen na het contact zodat alle uitslagen betrouwbaar zijn.

Of je doet het als je een vaste relatie krijgt, weliswaar na minstens 3 maanden.

Jmi17

• John.

Hoi Pepijn.

Weet je zeker dat je het juist hebt gelezen?

Hiv-infectie krijgen door gepijpt WORDEN grenst aan onmogelijk, is in bijna alle omstandigheden onmogelijk en slechts in zeer abnormale, uitzonderlijke omstandigheden misschien mogelijk maar slecht bewezen. Je moet dan denken aan situaties als een plotselinge fikse bloeding in de mond van de pijper/ pijpster op het moment van pijpen door bijvoorbeeld een zeer recente operatieve ingreep in de mond/ keel. In theorie is een zeer minimale kans ook aanwezig als de pijper/ pijpster de mond vol (hiv-geinfecteerd) sperma zou hebben van een andere man, bijvoorbeeld in een groepssex scenario, en meteen een ander daarmee gaat pijpen. Dit speelt niet in jouw verhaal en als de pijp-actie er ook niet heeft uitgezien als een Dracula act, m.a.w. als je pik niet rood van het bloed uit de mond van de ander terug is gekomen, dan is risico voor hiv-infectie apert niet reeel. Geen zorgen! Hiv is NIET je probleem. Risico op andere soa is beslist gering.

Groet John.

• Pepijn

Jmi, John,

dank voor jullie reactie. Geruststellend iig. Heb het wel goed gelezen op de voorlichtingssite maar misschien moeten zij extra voorzichtig zijn?

Wat vinden jullie trouwens van die Desc test na 2-3 weken? Betrouwbaar?

Groet,

Pepijn

• jmi17

Pepijn,

ze zullen het wellicht hebben over verwaarloosbare risico's.

Die test dat je aanhaalt zal niet 100% betrouwbaar zijn op zo'n korte periode.

Jmi17