Veilig of niet

• Polleke

He

Zit met een vervelend probleem, drie weken geleden in duisburg bij een duitse prostituee langsgeweest, ze pijpte me eerst met condoom daarna neuken met condoom, daar me dit niet echt beviel, heb ik hem half stijf terug getrokken, ze deed mijn condoom af en masturbeerde mij dan, is dit veilig? Daarna heb ik hem zelf afgetrokken

• John.

Hoi Polleke.

Voor hiv: wat je beschrijft is zeker veilig. Ook als ze vaginaalvocht aan de hand/vingers zou hebben gehad en daarmee je eikel/ slijmvliezen van je pik mee zou hebben aangeraakt. Geen zorgen voor hiv dus.

Voor andere soa: laag/ zeer laag risico. Veel andere soa zijn veel gemakkelijker overdraagbaar dan hiv. Een condoom beschermd in zeer hoge mate maar net zulke momenten dat wat vaginaalvocht toch in aanraking kan komen met je pik kan een enkele keer voldoende zijn om een soa op te lopen. De kans in het scenario wat jij beschrijft is echter wel heel klein maar strikt genomen bestaat safe sex niet voor alle soa. Wel safer sex.

Groeten John.

• Polleke

Merci John voor het antwoord, dus testen is niet nodig? Misschien toch voor mijn gemoed, maar moet dan nog 2 weken wachten, het is nog maar 4 weken geleden

• jmi17

Polleke,

voor hiv hoef je echt niet bang te zijn.

Zoals John al zei is er wel een kansje op soa's.

Maar dat kan je 3 maanden na het contact of later eens laten testen.

Bvb elke 3 maanden bij losse contacten of bij een vaste relatie.

Jmi17