sperma singeslikt help

• michael

Hoi

Ik heb een vraag 4 weken geleden heb ik iemand gepijpt en zonder bij na te denken sperma ingesikt. Nu is mij vraag is dit kans op een hiv infectie? Ik snap er niks van de een zegt van wel en de andere van niet. Kan iemand mij alsjeblieft een juist antwoord aan geven.

• jmi17

Michael,

de kans is aanwezig.

Je laat je best 3 maanden na het contact eens testen op hiv en soa's en in tussentijd veilig houden.

Jmi17

• michael

Hoi jim

Ik ben met deze vraag ook naar de huisarts geweest en die zij dat het bijna onmogelijk is om van 1x sperma te slikken hiv op te lopen moest meer aan een groep scenario denken dat ik het van meerdere mannen zou slikken. En hij zij ook in je speeksel zitten bacteriën die hiv vernietigen. En ik heb er ook meer opgezocht op internet e op hivnet staat ook dat er onderzoeken geweest zijn met mensen die hiv hebben en die orale seks hebben met mensen die het niet hebben en die hebben ook met slikken van sperma wat besmet is met hiv niks opgelopen.

• jmi17

Michael,

het klopt inderdaad dat die kans klein is, maar theoretisch is er wel een gevaar.

Speeksel heeft ook wel invloed, maar in sperma zit er nu eenmaal meer virale lading dan in voorvocht waarbij het speeksel wel voldoende zal beschermen.

Als je speeksel het virus voldoende kan neutraliseren, dan is er geen gevaar.

Maar dit hangt van meerdere factoren af.

Dus voor alle zekerheid is een test wel raadzaam.

Zeker ook voor andere soa's op 3 maanden, want daartoe is er veel meer gevaar.

En verder safe houden.

Jmi17

• John.

Hoi michael.

Uit onderzoek en monitoring van de laatste jaren is gebleken dat een spermalozing in de mond krijgen een zeer veel lager risico t.a.v. hiv transmissie is dan vroeger gedacht. Maar het wordt niet als helemaal veilig geacht. Enerzijds zijn er studies waaruit blijkt dat er onder een bepaalde groep geen enkel geval van hiv-infectie is door sperma in de mond, evt. geslikt. Ook zijn er studies waar wel enkele gevallen bleken. Men moet daarbij aantekenen dat geen enkele studie volkomen zuiver/ objectief kan zijn. Geinfecteerde mensen kunnen ook via andere wegen geinfecteerd zijn geraakt terwijl ze hun andere risico's miskennen en anderzijds kunnen de mensen uit de groep van geen infectie geluk hebben gehad omdat onder hen geen co-factoren voorkwamen. Wat zijn deze co-factoren? Het zijn omstandigheden die een risico kunnen doen ontstaan of een nietig klein risico groter kunnen maken. Je moet hierbij denken aan: - een zeer hoge viral load bijvoorbeeld bij een acute hiv-infectie. Het sperma van zo'n hiv-geinfecteerde man kan dan gemakkelijk honderd maal meer hiv bevatten dan die van een andere hiv-geinfecteerde man. Ook een rol kan spelen: ontstekingen in de mond / keel van de ontvanger. Bijvoorbeeld ontstoken tandvleespockets maar ook een keel-infectie welke men niet altijd gewaar hoeft te zijn. Ook bij een recente keel-infectie of verkoudheid kunnen vermeerderde langerhanscellen in het keelslijmvlies hiv oppikken. Dit geldt ook voor de amandelen. Het is moeilijk maar niet onmogelijk. Speeksel en een speekselfim over het keelslijmvlies vormen een flinke barriere. Toch zijn er nog enkele co-factoren (omstandigheden) die een nietig klein risico kunnen opblazen. Statistisch gezien is eenmalig sperma slikken van iemand waarvan je de sero-status niet kent (en die dus gewoon sero neg. kan zijn wat natuurlijk meestal het geval is) een zeer nietig kleine kans op hiv-infectie. Een hiv-test 3 maanden na dato kan je met astronomisch grote waarschijnlijkheid de zekerheid en opluchtig brengen waar je naar uit ziet.

Groeten John.

• Gurgai

Ik ben blij dat ik indertijd deze website heb ontdekt, hier krijg je tenminste duidelijke en juiste informatie.

Hier wordt gezegd waar het op staat en niet overdreven (of geminimaliseerd).

Op vele websites vind je toch informatie die niet klopt of overdreven wordt en de meeste mensen informeren zich uiteraard op die websites.

Het is natuurlijk belangrijk het veilig te doen en uit te kijken met bijv. HIV, maar via sommige kanalen worden mensen zo bang gemaakt dat je bijna

geen seks meer durft hebben of echt besmettingsvrees krijgt.

Pak nu dit geval, waarbij de persoon sperma heeft geslikt.

Inderdaad een kans op HIV, maar helemaal niet zo groot als op sommige websites wordt beweerd.

Je kan het best vermijden als je de status van je partner niet kent, maar er zijn nog maar zeer weinig gevallen bekend dat zo iemand besmet is geraakt.

Terwijl je op sommige websites tot de conclusie komt dat je zo goed als zeker HIV hebt opgelopen bij een keertje sperma in de mond nemen.

Ik noem dat angstpolitiek en niet de juiste manier om mensen te informeren.

Op de ene website zou het risico bij sperma slikken nog groter zijn dan het uitspuwen, een andere bron vertelt dan weer dat het niets uitmaakt.

En zo kan je veel foutieve/niet geheel juiste informatie terugvinden. Het ergert mij wel.

Gelukkig heb ik veel bijgeleerd door de mensen hier en ik ben nog steeds zeer voorzichtig in het vrijen, maar ik durf wel terug te genieten van de seks

ipv steeds mij zorgen te maken en alles te vermijden. Want soms lijkt het als je homo bent, dan je vroeg of laat gedoemd bent om HIV te krijgen en dit is niet waar.

Dank je John, Jmi17, Martijn enzovoort…!