Ik ben blij dat ik indertijd deze website heb ontdekt, hier krijg je tenminste duidelijke en juiste informatie.
Hier wordt gezegd waar het op staat en niet overdreven (of geminimaliseerd).
Op vele websites vind je toch informatie die niet klopt of overdreven wordt en de meeste mensen informeren zich uiteraard op die websites.
Het is natuurlijk belangrijk het veilig te doen en uit te kijken met bijv. HIV, maar via sommige kanalen worden mensen zo bang gemaakt dat je bijna
geen seks meer durft hebben of echt besmettingsvrees krijgt.
Pak nu dit geval, waarbij de persoon sperma heeft geslikt.
Inderdaad een kans op HIV, maar helemaal niet zo groot als op sommige websites wordt beweerd.
Je kan het best vermijden als je de status van je partner niet kent, maar er zijn nog maar zeer weinig gevallen bekend dat zo iemand besmet is geraakt.
Terwijl je op sommige websites tot de conclusie komt dat je zo goed als zeker HIV hebt opgelopen bij een keertje sperma in de mond nemen.
Ik noem dat angstpolitiek en niet de juiste manier om mensen te informeren.
Op de ene website zou het risico bij sperma slikken nog groter zijn dan het uitspuwen, een andere bron vertelt dan weer dat het niets uitmaakt.
En zo kan je veel foutieve/niet geheel juiste informatie terugvinden. Het ergert mij wel.
Gelukkig heb ik veel bijgeleerd door de mensen hier en ik ben nog steeds zeer voorzichtig in het vrijen, maar ik durf wel terug te genieten van de seks
ipv steeds mij zorgen te maken en alles te vermijden. Want soms lijkt het als je homo bent, dan je vroeg of laat gedoemd bent om HIV te krijgen en dit is niet waar.
Dank je John, Jmi17, Martijn enzovoort…!