herpes en HIV

• damian

Hallo,

In november heb ik een prostituee bezocht.

Met haar gezoend en tijdens dat zoenen leunde zij wat over mij heen. Mijn penis heeft toen (waarschijnlijk achteraf beoordeeld) wrijvingscontact gemaakt met haar slijmvliezen.

Verder gewoon normaal geneukt met condoom en heeft zij orale seks gehad bij mij met condoom.

Een weekje of 2.5 later ontstonden er 3 kleine blaasjes aan de binnenkant van mijn bovenlip. Ik dacht aan aften, daar heb ik af en toe wel eens last van. Vooral in periodes met stress.

Ongeveer 4 weken na dat contact kreeg ik een enorme grote rode plek op mijn penis, vlakbij plasgaatje zeg maar. Dit brandde hevig, plassen was soms pijnlijk, maar niet elke keer. Nog geen week daarna volgde een periode met 3 dagen koorts, enorme vermoeidheid, veel spierpijn, lage rugpijn, opgezet en strak gevoel in de lies, misselijkheid, gebrek eetlust, vaak hoofdpijn en 5-6 dagen nachtzweten, kortom grieperig. Deze algemene malaise heeft zo'n 2-3 weken aangehouden. Een algemeen bloedonderzoek bij huisarts gehad, daar kwam niets uit behalve lichte verhoging van ALAT van de leverfunctie. Maar zeer minimaal.

Daarna voelde ik me nog steeds niet echt super, maar ging het iets beter gedurende 3 weekjes.

Nu echter voel ik me weer erg slecht, bijna constant strak gevoel in lies, eikel penis brand wederom behoorlijk en nu verschijnen er op meerdere plekken op mijn lichaam rode vlekken. Ik voel tintelingen, rare prikkelingen waar vervolgens na een dag of een paar uur later een rode vlek ontstaat. Ook heb ik nog steeds veel last van spierpijn en hoofdpijn en rare tintelingen/prikkelingen. Ik heb geen duidelijke blaasjes gezien. Wel onderhuids witte vlekjes. Zijn dit dan die blaasjes, die nog moeten openbarsten?

Ik vraag me af, is dit herpes volgens u? Ik vind de lichamelijke klachten er heel erg op lijken. Ik zie alleen dus geen duidelijke blaasjes, wat ik in dit geval vreemd vind.

Stel: dat deze prostituee herpes en HIV had op het moment van mijn contact met haar en dat ik via haar herpes heb opgelopen, kan ik dan ook HIV oplopen, omdat ze een soa bij zich draagt en het zo dus eerder is over te brengen? Terwijl ik dus veilig met haar geneukt heb met condoom? Of kan dit niet?

Moet ik me nu zorgen gaan maken over HIV? Ik heb altijd veilig met condoom geneukt en ook altijd condooms gebruikt bij orale seks. Er is nooit een condoom gescheurd en wat ik weet ben ik nooit met zichtbaar bloed in aanraking geweest met de slijmvliezen. Kan ik HIV dan uitsluiten? Of zegt u laat het toch maar testen?

Moet ik eventueel nog anders soa's laten testen? Syfilis bijvoorbeeld?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen,

Groeten.

Damian

• jmi17

Damian,

hoe is het nu met je symptomen?

Je gaat hier best eens mee naar de huisarts.

Jou verhaal doet me niet meteen aan herpes denken, maar uiteraard zie ik de vlekken van hieruit niet…

Op zich kan je wel herpes hebben opgelopen als er contact was met lichaamsvochten van haar, ook speeksel/zweet.

Werd er al op soa's getest? Zo niet, dan kan je dat nu laten doen.

Syfilis is net zoals hepatitis B wel pas goed te testen na 3 maanden.

Ik zou je ook adviseren om je te laten vaccineren tegen hepatitis B, maar daarmee kan je wachten tot na de test om het resultaat niet te beïnvloeden.

Hiv kan je wat mij betreft uitsluiten.

Hou het voorlopig safe.

Jmi17

• damian

Bedankt Jmi17 voor je reactie.

Op je vraag hoe het met mijn symptomen is, moet ik helaas zeggen dat het nog steeds niet zo heel goed met me gaat. Ik ben vaak erg moe en ik blijf veel last houden van (pijnlijk) opgezette linkerlies en een vervelend gevoel in mijn buik en leverstreek. (het komt op mij een beetje over dat dit onbestemde gevoel in de buik ook te maken kan hebben met opgezette lymfeklieren. Maar op 6 jan. 2014 heb ik nog een echo van de hele buik ondergaan, waar mij duidelijk werd verteld dat er geen opgezette lymfeklieren zijn aangetroffen of andere zorgelijke toestanden).

Ik ben intussen naar de huisarts geweest. (Hij had me al een tijdje eerder getest op chlamydia en gonorroe, dit was beide negatief. En hepatitis b ben ik al jaren geleden voor gevaccineerd.) Hij heeft me voor mijn huiduitslag op mijn handen een zalf meegegeven. Nadat hij mijn geslachtsdeel bekeken had oordeelde hij dat het geen herpes was, omdat er geen blaasjes waren. Hij zei nog tegen me dat ik moest terugkomen, indien deze wel zouden verschijnen.

Ik heb met hem ook gesproken over de angst voor hiv. Mijn laatste hiv test dateerde alweer uit okt. 2012. En tussen jan. 2013 en nov. 2013 heb ik op verschillende tijdstippen in totaal met 6 verschillende prostituees veilige seks gehad met condoom. Dus vaginaal en oraal altijd met condoom.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mezelf eigenlijk denk van: je hebt altijd alles veilig gedaan, dus hiv is uitgesloten, maar dan denk ik weer aan de klachten en dan wordt ik daar weer echt somber van. Ik blijf er toch vaak aan denken en heb het afgelopen jaar al vaak in mijn hoofd ‘afgespeeld’ zeg maar, wat er allemaal bij wie (welke prostituee) en wanneer gebeurd is zeg maar. Dan denk ik zo van: wat als er bijvoorbeeld met aftrekken van de prostituee bij mij bloed/vaginaal vocht bij haar aan de handen heeft gezeten en zo bij mijn penis in contact is gekomen met wrijvingscontact. (aftrekken is dus wel als enigste zonder condoom gebeurd, rest was alles met condoom) Ik kan gewoon niet verklaren waarom ik me al zo'n ruime tijd zo slecht voel. Maar mijn huisarts heeft me gezegd dat hij absoluut niet aan hiv denkt en dat ik me er te veel mee bezig hou.

De huisarts heeft me laten onderzoeken op hiv, syfilis, hepatitis c en leverfunctie. De uitslag van de leverfunctie die heb wel ik al gekregen en die was gelukkig goed. Kan ik hiermee dus ook concluderen dat hepatitis c hierdoor ook negatief zal zijn, vanwege die goede leverfunctie uitslag?

Hiv en syfilis is het dus nog even op wachten, die uitslag krijg ik waarschijnlijk ergens maandag, dinsdag of woensdag. Mijn hiv en syfilis test heb ik dus 10.5 week laten doen na mijn laatste contact met een prostituee in november. Dit is dus nog steeds niet de ‘windowfase’ van 12 weken, die jullie als deskundigen steeds aanhouden. Daarom moet ik daarna nog een keer dit laten onderzoeken, mocht het goed zijn hopelijk. Al geloof ik daar eigenlijk nog steeds niet zo in en blijft het ‘hiv-spook’ door mijn hoofd spoken.

Groetjes,

Damian

• jmi17

Damian,

laat je gewoon testen op syfilis ter controle, wellicht komt het wel goed.

Heb je uw andere uitslagen al? Het is ook altijd raadzaam om je antistoffen tegen hepatitis B eens te laten testen als dat nog niet gedaan werd.

Jmi17