Hoi Jmi17,
Bedankt voor je reactie en je enigszins geruststellende woorden.
Het was 3 keer met dezelfde inderdaad. Het is een jongen die ik al 3 jaar ken en waar ik dagdagelijks contact mee heb (maar ver weg woont). Het onderwerp HIV hadden we al vaak besproken en hij was er even bang voor als ik. Hij testte zich ook regelmatig, maar het was nu wel een jaar geleden. Omdat ik nooit unsafe deed, werd ik na het derde contact toch een beetje zenuwachtig. Hij bood zelf aan om een sneltest te doen, omdat het toch wel weer tijd werd, maar voornamelijk om mij gerust te stellen. Dat de uitslag ‘positief’ was, was voor hem een bliksemslag bij heldere hemel, en hij zegt nog steeds niet te weten uit welk contact dit is ontstaan. Hij voelt zich ook enorm ellendig dat ik hierdoor in deze situatie verkeer. Ik heb hem dus net teveel vertrouwd, net te laat een sneltest laten doen en daardoor net te laat aan de PEP begonnen.
Vanaf het moment dat ik aan de PEP begon (dus 4 dagen na 1ste risico contact) kreeg ik last van een zere keel, en die heb ruim 3 weken later nog steeds. De arts zegt dat ik dit niet aan een mogelijk HIV-infectie mag linken, maar dat is moeilijk. Soms heb ik wat last van een koude rilling. Verder geen koorts of huiduitslag. Ik lees dat het wel/niet symptomen niets kan zeggen, maar toch
Ik heb geen idee of er gevaarlijk lichaamsvocht bij mij binnen is gekomen, ik heb in ieder geval geen bloed gezien. Gelijk na de sex me uitgebreid gewassen en geplast, voor wat het waard is.
Uiteraard zal ik alle soa testen zoals het in het draaiboek staat netjes doen. De Pep-kuur is aanstaande woensdag afgelopen (de woensdag daarop afspraak bij arts). Vreemd genoeg zie ik er tegenop om te stoppen met de pillen, omdat een mogelijk virus dan vrij spel gaat krijgen.
In de afgelopen 3 jaar, heb ik van 6 vrienden/kennissen te horen gekregen dat ze Hiv-positief zijn geworden, alle zes in de leeftijd van 22 - 24 jaar. Les voor mij voor de toekomst (mocht het nog nodig zijn), maar in ieder geval voor de rest die dit leest: Play safe, zeker als je als man met man contacten hebt. Je kan niet aan de buitenkant zien of iemand het heeft, zelfs met de best bedoelde zekerheid van de andere kan je geen risico's nemen.
John. (of andere expert) mocht jij toevallig ook nog iets willen vertellen of aanvullen dan hoor ik dat ook graag. jmi17 hartelijk bedankt voor het luisteren naar mijn verhaal!