pijpen met een verlopen condoom

• Mike71

Hallo,

Ik heb een aantal vragen.

Ongeveer 3 weken geleden heb ik een man gepijpt met een condoom. Ik heb hem klaar gezogen. Na afloop kwam ik er achter dat het condoom 2 jaar verlopen was. Ik heb geen sperma geproefd maar maak me wel zorgen of ik iets opgelopen kan hebben. Wat gebeurt er met een condoom dat verlopen is? Wordt dat poreus of is het alleen het glijmiddel dat verloopt?

Ik heb al 2.5 week een raar gevoel in mijn keel en een soort druk op mijn oren. Een koortsig gevoel maar heb geen koorts. Is dat omdat ik iets opgelopen heb of misschien dat het glijmiddel niet goed meer was? Het kan natuurlijk ook de stress zijn maar het voelt wel raar.

De zeldzame keren dat ik een man pijp zonder condoom, krijg ik vaak kleine wondjes in mijn mond die ook na een paar dagen weer verdwijnen. Is dat een soa of is dat ook de stress?

Graag je reactie

• John.

Hoi Mike71.

Je hebt zeker geen risico gelopen voor hiv-infectie. Al zou het condoom poreus geworden zijn (wat helemaal niet vanzelfsprekend is na 2 jaar over tijd) dan nog zou zo weinig sperma in je mond zijn gekomen (hooguit ‘een spoortje’) dat het slijmvlies in de mond een te grote barriere is voor zo weinig - mogelijk hiv-virulente - lichaamsvloeistof. Ook al zou dat mondslijmvlies niet geheel intact zijn. (Voor ieder ander die meeleest: LET OP dit geldt niet als voorvocht of iets sperma in anus of vagina zou geraken en ook een grote hoeveelheid sperma in de mond (een ejaculatie, niet een klein drupje) is niet geheel safe voor hiv (al blijft risico veel kleiner dan onbeschermd neukken met of zonder klaarkomen.)

Dat je wondjes/ irritatie plekjes in je mond krijgt na het pijpen kan heel soms voorkomen door een allergische reactie op een lichaamsvreemde stof. Dat kan het latex van een condoom zijn maar ook het voorvocht van een ander of deeltjes van de huid of parfums in douchgels e.d. waar mee iemand zich heeft gewassen. Als wondjes eerder het stadium hebben gehad van blaasjes kan het soms herpes zijn.

Het is geen hiv (!) En JAAAA…. je angst/ spanning/ stress/ piekeren over hiv kan bijdragen aan het eerder ontstaan of langer aanblijven van zulke beschadigingkjes.

Groet, John.