Hoi,
Ik heb met een dvp gezoend. Zij maakte ook haar vagina nat met wat spuug (een aantal keer). Na de sex zag ik dat er een beetje bloed op de punt van het condoom zat. Het kan dus zo zijn dat ze via haar vagina met haar hand een beetje bloed op haar lippen heeft gesmeerd. Ik heb niets gezien (maar het is donker daar) ook niets geproefd of geroken dus het zal weinig geweest zijn. Kan ik me nu toch met hepatitis besmet hebben?
Ik heb ongeveer een maand na die gebeurtenis een soort lichte griepverschijnselen (geen honger, maagkramp, spierpijn). Ben bang dat het de hepatitis zou kunnen zijn, alhoewel er meer griep heerst in mijn omgeving met vergelijkbare klachten).
Twee vragen:
1.hoe reëel is het dat ik besmet ben geraakt met hepatitis? HIV is verwaarloosbaar heb ik begrepen. Is de kans groot of klein?
2.Als ik me laat testen na 3 maanden (dus begin april) is er dan een kans dat ik toch hepatiitis had maar al genezen ben en ze dat niet meer kunnen zien in de test. De reden dat ik dat vraag is dat ik dan mogelijk iemand anders ook besmet heb die nu ook met griepverschijnselen rondloopt. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik door te test kom en mogelijk iemand anders opzadel met een chronische hepatitis zonder dat te weten. Of zal in het onverhoopte geval dat ik nu ziek ben van hepatitis dat er 100% uitkomen bij de test begin april? (nog steeds zichtbaar zijn in mijn bloed?)
Dank voor de antwoorden!
Mike