grote angst!! help

• dreamer300

Ik ben een man en heb al jaren meerdere contacten gehad met vrouwen niet altijd veilig gedaan.

Ik heb nu al een paar weken een verkoudheid neus dicht, hoesten, en denk soms ook dat mijn ontlasting wat dunner is, maar ook is het soms wat dikker, laat ik het zo zeggen komt er wel normaal uit maar beetje zachte ontlasting

Vandaag is mijn neus niet zo verstopt maar hoest nog wel

Is de kans dat ik aids heb nu groot??

Maak me zo zorgen

Laatste, contact met een vrouw was 4 maanden geleden en ook anale penetratie.

• jmi17

Dreamer,

was dat zonder condoom 4 maanden geleden?

Over je ontlasting zou ik me geen zorgen maken.

Hoest je ook slijmen op?

Rook je?

Jmi17

• Beertje

het heeft weinig zin om te speculeren. Je klachten kun je linken aan allerlei kwalen op allerlei gebied.

De enige weg is de gang naar de huisarts, en als hij dit nodig vind een hiv test.

Onthoud dat het beter is om snel te weten of hiv een rol speelt ivm de medicatie en besmetting van anderen.

• dreamer300

Nee ik rook niet, ja wat is slijm, gewoon heel

Af en toe, ben ook naar e arts geweest en die zei dat het niet nodig was om te testen,

• dreamer300

Was zonder condoom, en anaal.

Ik heb savonds geen last van zweet, of diarree. Wel af en toe paar keer hoesten per dag en dat al 3 weken lang en had 2 weken mijn neus dicht zitten, en kort ademig.

Dokter hoorde niets vreemds aan mijn longen met ademen en dacht meer aan een verkoudheid.

Heb ik nu hiv??

• John.

Hoi dreamer300

Je klachten van hoesten en verstopte neus zijn geen kenmerken van een Acuut Retroviraal Syndroom zoals die bij beginnende hiv-infectie kan voorkomen. ARS heeft niet als kenmerk respiratoire klachten.

Ook het tijdspad klopt niet. Wel is er risico gelopen op hiv (en andere soa.) Waarschijnlijk is het risico zeer klein omdat de onveilige sex een heterosexuele setting betrof en jij was de penetrerende partner en niet de ontvangende. TOCH wil ik het niet afdoen zoals je huisarts doet door te zeggen dat testen niet nodig zou zijn. Er worden in Nederland jaarlijks een paar tiental heterosexuele mannen geinfecteerd met hiv. Veel minder dan homosexuele mannen weliswaar, maar je risico is zeker niet afwezig. Zeer vette kans dat een test uitwijst dat er niks aan het handje zal zijn maar dat kan ALLEEN een hiv-test je vertellen, niet ik, niet je huisarts, niet iemand anders bij voorbaad.

Groeten John.

• dreamer300

John aan welk klachten moeten ik wel denken als je hiv hebt?

Als ik in me bed lig heb ik trouwens geen last van hoesten het is meer overdag

Ik slaap ook erg slecht omdat ik veel pieker.

Maar vind het raar dat ik al 3 weken met deze symptomen loopt en het houdt me erg bezig.

Ene dag zit me neus helemaal dicht en de andere dag weer niet, beetje afwisselend. En had last van kortademigheid wat nu weer wat minder is.

• John.

Hoi dreamer.

http://www.med.unc.edu/infdis/actu/current-studies/acute-hiv/symptoms-risks

Groet, John.