Hiv test 11 weken

• Marco

Zou iemand mij met een paar vragen kunnen helpen,

Ik heb tevoren gekregen dat mijn ex vriend hiv positief is nu heb ik een paar keer in de laatste week van onze relatie onveilige seks gehad, ik heb mij daarna laten testen op 11 weken nu lees ik steeds tegenstrijdiger dingen op internet zijn de 11 weken wel lang genoeg om een hiv infectie aantetonen en zijn het echt wel 12 weken die wordt aangehouden inplaats van 6 maanden zoals sommigen instantie,s vermelden?

Ik zou er graag een antwoord optillen hebben aangezien ik mij grote zorgen maak omdat mijn vriend ex duidelijk hiv positief is

Graag een antwoord VRg

• Marco

Ik vergat tevens te melden dat de test op 11 weken negatief was

• jmi17

Marco,

ik veronderstel dat het over onveilige anale seks ging en/of dat je sperma in de mond kreeg?

Wist je ex dat hij hiv had op dat moment of kon hij dat vermoeden?

Jmi17

• Marco

Goedenmorgen,

Wij hebben anale seks gehad ik als top hij als Bottum hij wist dat opdat moment al helaas heeft hij mij nooit wat gezegd,

Maar het gaat er mij om moet ik mij nog laten testen of is 11 weken wel veilig genoeg?

VRg

• jmi17

Marco,

dan zou ik je aanraden om op 3 maanden toch nog terug te testen.

Maar lig er aub niet van wakker, de test zal wellicht terug negatief zijn maar je kan maar beter de officiële richtlijnen volgen. Zeker als het om een contact ging met een hiv-besmet persoon.

Laat je dan ineens ook op alle soa's testen en je nadien laten vaccineren tegen hepatitis B.

Uiteraard safe houden in de toekomst.

Wat je ex betreft: ga maar eens goed praten met hem en vraag hem om al zijn vorige bedpartners waarmee hij seks had na de besmetting in te lichten over zijn hiv-status alsook de persoon waarvan hij hiv kreeg (die persoon zou ook best hetzelfde doen enz enz). Je hebt ook het recht om klacht in te dienen tegen je ex. Uit ervaring weet ik dat een rechter dit meestal ziet als een poging tot doodslag of moord.

Jmi17

• Marco

Goedenmorgen,

Ik heb nogmaals om een hiv test bij mijn huisarts gevraagd en dat vindt hij niet nodig hij zegt dat er normaal 12 weken voorstaan maar dat 11 ook al voldoende is om een infectie uittesluiten tevens het feit dat mijn ex vriend een ondecteerbare viral load heeft is de kans van hiv overdracht vrijwel nul klopt dit wat de huisarts zegt of moet ik mij toch nog laten teten?

VRg