condoom geknapt

• Andre

Hallo,

Net sex gehad met man waarbij zoenen, pijpen en neuken. Ik was de top. Tijdens neuken is condoom geknapt. Meteen opgemerkt en gestopt. Nieuw condoom ongedaan en verder gegaan. Na klaarkomen condoom gecheckt, was heel gebleven. Pijpen en zoenen zonder condoom gedaan.

Wat is de kans dat er een besmetting is voor SOA en/of HIV?

Graag verneem ik een reactie.

Gr. Andre

• jmi17

Andre,

er is een kans op hiv en/of soa's.

Best dat je binnen 3 maanden eens laat testen op hiv en ineens ook op soa's.

Je kan je nadien ook laten vaccineren tegen hepatitis B.

Jmi17

• Andre

Hoi jmi17,

Bedankt voor je reactie.

Maar wat is de kans op transmissie wanneer je meteen teruggetrokken hebt na de klapper?

Ik dacht dat ik juist had gehandeld eigenlijk. Daarnaast was het net na een paar stoten dys zonder sperma….ook geen bloed gezien…

Geef je nog eens antwoord?

• jmi17

Andre,

het is bijzonder moeilijk om in procenten te kunnen zeggen hoe groot de kans is. Dit hangt af van de hoeveelheid lichaamsvocht dat aanwezig was (zelfs als je geen bloed of dergelijke zag blijft onbeschermde anale seks een risico, al zal dat de kans natuurlijk wel verkleinen), zijn virale lading, jouw weerstand, de aanwezigheid van soa's, de duur van het onveilige contact,… Natuurlijk allemaal in de veronderstelling dat hij hiv had, wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn. Maar best dat je toch laat testen aangezien je zijn hiv-status niet kent. Als je toch een procent wil, dan schat ik het gevaar in als ongeveer tussen <1% en maximaal 5%. Wat uiteraard niet wil zeggen dat je je niet hoeft te laten testen. Sowieso is de kans op soa's wel vele malen groter.

Jmi17