gepijpt zonder condoom

• anoniempje

Beste deskundige,

Heb onlangs een man gepijpt zonder condoom. Alleen voorvocht in mijn mond gekregen. De man test zich regelmatig maar goed stel hij heeft onlangs wat opgelopen hoe groot is dan de kans voor mij?

Lees dat het gaat om wondjes in de mond die evt gevaarlijk kunnen zijn. Ik heb wel tandplak en heel af en toe bij tandenpoetsen een heel klein beetje bloed. Wat is dan de kans?

Maak me onbewust toch wel zorgen.

• jmi17

Anoniempje,

er is geen gevaar voor hiv.

Ook niet met de “problemen” in je mond die je beschrijft.

Je kan wel een mondspoelmiddel gebruiken voor een gezonder tandvlees en tandplak te verwijderen.

Laat je wel testen op soa's 3 maanden na het contact en je nadien laten vaccineren tegen hepatitis B.

Uiteraard safe houden ook.

Jmi17

• anoniempje

Beste,

Zeker weten? Wel een opluchting dan. Want las dat ontstoken tandvlees juist wel daarvoor kan zorgen. En aangezien ik soms bloed bij het tandenpoetsen heb begon ik daaraan te twijfelen.

• jmi17

Als je je tanden niet aan het poetsen bent, zal dat wellicht niet bloeden.

Ontstoken tandvlees is meer dan alleen bloeden bij het tandenpoetsen.

Het is wel raadzaam om nooit je tanden te poetsen vlak voor seks.

Tenzij je mekaars status kent wat betreft hiv en soa's.

Jmi17

• anoniempje

Oke,

Dus doordat het dan niet bloed en in voorvocht al beperkt risico zit hoef ik me absoluut geen zorgen te maken?

• John.

Hoi anoniempje.

Ben het met jmi17 eens dat er geen reeel risico is voor hiv-infectie met louter voorvocht in je mond, ook niet als dat voorvocht een hogere viral load zou hebben dan normaliter bij voorvocht van hiv pos. mannen. Speeksel in je mond verdeeld/ verdund voorvocht vrij snel en bovendien verzwakken bepaalde enzymen in speeksel de virulentie van het eventueel aanwezig hiv. Daarnaast is het slijmvlies in de mond dik en zeer moeilijk doordringbaar voor hiv.) Kleine beschadigingkjes in of aan de mond zoals een enkele aft, een of twee ontstoken plekjes tandvlees, een blaartje, etc. hebben geen invloed die risico wel reeel maakt. Er moeten echt FORSE aanvullende factoren meespelen wil voorvocht in de mond toch een risico voor hiv-infectie vormen en dan bij voorkeur in combinatie met meerdere factoren hieronder genoemd:

#1. Hard keel neuken, waarbij een pik hard en herhaaldelijk achter in de keel stoot waardoor het meer fragiele keelslijmvlies gekwetst wordt terwijl er direct contact is met met de slijmvliezen van iemands pik en vrijkomend voorvocht.

#2. Fors letsel (wond) in de mond/ keel. Zeer recente operatieve ingreep/ tandheelkundige extractie, gegeneraliseerde gingivitis/ paradontitis (stevig je tanden poetsen mondt dan uit in een bloedbad.) Duidelijke keelontsteking of ontstoken keelamandelen, etc.

#3. Kleiner letsel maar ALLEEN als dit letsel duidelijk ontstoken is (en is dan ook pijnlijk, behalve in geval van syfilis-zweer, die is nooit pijnlijk maar wel gevaarlijk als port d' entree voor hiv) EN als een pik ook nog herhaaldelijk op dit ontstoken letsel stoot (!!)

Groeten John.

• anoniempje

John bedankt voor je info.

Nou dat keelneuken is misschien 3 stoten geweest. Wat betreft die gegeneraliseerde gingivitis/ paradontitis zo ernstig als dat je op google ziet heb ik dat niet. Misschien gingivitis in lichte maten. Heb geen ernstig rood onstoken tandvlees. Wel tandplak en soms een beetje bloed bij het poetsen. Verder is het echt alleen een heel klein beetje voorvocht geweest. Dus hoef me geen zorgen te maken denken jullie?

• anoniempje

Beste John en jmi17,

Stel ik heb wel gingivitis of parodontitis. Is dan het risico ineens heel groot?

• jmi17

Het risico is gewoon groter dan.

Maar aangezien je zegt “stel…” neem ik aan dat je dat niet hebt.

Jmi17

• anoniempje

Ok,

Maar praten we dan over een groot risico? Of nog altijd niks om zorgen over te maken?