voorvocht hiv

• zorgenmaker

Beste deskundige,

Lees heel veel tegenstrijdigheden en onduidelijkheden. Voorvocht is bij orale sex niet gevaarlijk omdat er weinig hiv virus in zit en het speeksel dat afbreekt. Toch lees ik dat bij operaties en wondjes dit gevaarlijk kan zijn.

Stel ik heb gingivitis of parodontitis. Hoe gevaarlijk is voorvocht dan?

Hoop op snel antwoord. Maak me toch zorgen.

• zorgenmaker

Kon niemand me dit vertellen?

• jmi17

Valt te zien in welke mate de ontsteking is. Als het echt bloederig is, dan is er een risico.

Was dat het geval?

Jmi17

• zorgenmaker

Jmi17,

Bij ongeveer 3 tanden heb ik wel eens bloedend tandvlees bij het tandenpoetsen. Weet niet of dat die dag ook was. Maar als dat was dan was dat sochtends. De date was om 14u

• Kenner

Nee. Zelfs bij bloedend tandvlees geen reeel hiv risico.

Enige enigszins onveilige voor orale seks is wanneer degene die pijpt sperma in ogen of keel krijgt. Of wanneer een van de twee een soa heeft (anders dan hiv) zoals genitale herpes of syfillis.

• zorgenmaker

Serieus kenner? Want ik lees op elke site wel risico is (rivm, soaaids etc)

• jmi17

Dat klopt, maar het gaat dan wel over mensen met zware ontstekingen in de mond.

Hierbij is het zelfs onprettig om orale seks te hebben. Ik heb het dan over een bloederige mond (niet gewoon bloedend tandvlees na het poetsen),…

Hoe dan ook is er bij orale seks wel altijd een risico op soa's. Dat test je best ten vroegste 3 maanden na het contact.

Jmi17

• zorgenmaker

Ja jmi17,

Eigenlijk zeg je dus dat het niet kan en het een theorie is. Maar in de praktijk niet zal voorkomen?

• jmi17

Enkel bij zware ontstekingen is die mogelijkheid er.

Niet bij sporadisch bloedverlies bij alleen tandenpoetsen.

Maw: jij hebt geen zware ontsteking ;)

Jmi17

• zorgenmaker

Nou Jmi17,

Je hebt al snel gingivitis of paradontitis zonder dat je daar last van hebt. En meer mensen dan dat we denken. Maar zonder bloed is dat nog geen risico dus?