toch wel ongerust

• cb2

ik heb 1 keer onveilige anale seks gehad met een biseksuele man en heb hem een paar keer gepijpt.

hoe groot is de kans dat ik hiv heb opgelopen?

mezelf laten testen vind ik nogal eng, maar ga het toch maar doen denk ik.

• Damian

heb je hem geneukt of heeft hij jou geneukt ? En is hij klaargekomen ?

• cb2

hij neukte mij en is in mij klaargekomen, dom ik weet het.

• John.

Hoi cb2.

De kans op hiv-infectie bij wat je beschrijft is statistisch gemiddeld ca. 1: 20.000 als je niet weet of de man wel of geen hiv heeft. Als hij WEL hiv heeft is de kans op overdracht 1:20 - 1:200 met een range van 1:2 tot 1:1000 (en kleiner.) Dat komt omdat er heel veel factoren meespelen die risico op hiv-overdracht flink kunnen opjagen of (heel) klein kunnen houden. Ik noem enkele van de belangrijkste:

1. Viral load. Een hoge/ zeer hoge viral load bij bijvoorbeeld acute hiv-infectie vergroot transmissie van hiv ZEER FORS. Slikt een hiv-pos man al enige maanden met succes hiv-medicatie en is zijn viral load niet detecteerbaar, dan is de kans juist zeer (minimaal) klein. En alles er tussen in kan voorkomen.

2. Heeft een hiv pos man een soa OF heb jij letstel/ ontstekingkje in je anus, bijvoobeeld door een soa of aambeien of ruige sex, etc., dan vergroot dit het risico op hiv-transmissie aanzienlijk.

3. Heb jij een zwakkere afweer, bijvoorbeeld omdat je pas ziek bent geweest of juist net een griep of andere infectie hebt opgelopen of door verslaving een vermindere algehele gezondheid hebt, dan is het risico voor hiv-transmissie ook groter.

Etc.

Groetjes John.

• cb2

bedankt voor jullie reacties.

ik ben nu heel de tijd bang.

wat adviseren jullie?

naar de huisarts gaan, me laten testen en een week in angst zitten maar uiteindelijk de waarheid weten?\

of het nu vergeten, mezelf niet testen en verder gaan met mijn leven?

cb2 :(

• John.

Hoi cb2.

Ik adviseer testen. Het levert alleen maar voordelen op. 1. Uiteindelijk wil je toch de waarheid weten en nu wegstoppen = later opnieuw piekeren. 2. De waarheid is waarschijnlijk dat je geen hiv-infectie zult hebben (deze kans is statistisch immers veruit het grootst.) Dit geeft je de opluchting en je levensgeluk terug. 3. Mocht het onverhoeds toch blijken dat je geinfecteerd bent geraakt dan heeft een vroegtijdige behandeling duidelijke voordelen t.a.v. restauratie van je immuunsysteem. Een late behandeling betekent een slechter herstel van het immuunsysteem.

12 weken na dato risico is een hiv antibody test rockhard betrouwbaar.

Sterkte!

groeten John.

• Isabelletje

En heb je al getest?

Ik zit ook in twijfel om te testen nu maar zal er straks toch aan moeten geloven voor mijn visum aanvraag. Dus misschien hier een sneltest doen dan hoef ik straks niet 2 weken in spanning te zitten na de verplichte test.

Ik denk er nog over na

• thomas333

Hoi,

Ik heb 1 week geleden onveilige seks gehad met een biseksuele man. echt dom van me want voel me er nog heel idioot bij.

Dit is er die avond gebeurt ik heb hem zonder condoom gepijpt en hij geeft me geneukt zonder condoom. Had wel condoom voorgesteld maar zegde van ik ben niet ziek heb seks met mijn vriendin ook zonder.

Hij is niet klaargekomen in mij maar denk zo van waar is dan het voorvocht ?

Wat me nu enorm ongerust maakt 4 dagen later krijg ik over gans mijn lichaam prikkels (jeuk)

Ik ben dan de volgende dag naar de huisarts geweest maar ik kon het niet over mijn lippen krijgen dat ik onveilige seks gehad had.

Ze geeft me nu medicatie voorgeschreven tegen de jeuk maar op één twee drie werkt die medicatie ook niet.

Ik stel me nu de vraag zou ik nu echt HIV opgelopen hebben en zou ik me moeten laten testen ?

Ik weet niet of die prikkels die ik een paar dagen later gekregen heb, ook te maken geeft met die onveilige seks.

Wat moet ik doen of wie kan me geruststellen ?

groeten