Onwijs grote zorgen

• bruceutrecht

Ik maak me weer onwijs veel zorgen. Net nu ik eindelijk te rust had gevonden steken weer symptomen de kop op. Gisteravond had ik nergens last van en vanmorgen om 11 uur werd ik wakker met hevige (water) diaree. Ik heb niets bijzonders gegeten en de rest van mijn huis gezelschap heeft nergens last van. Na 14 weken laten testen op HIV en deze was negatief. In de tussentijd heb ik wel met iemand gezoend. Met een wondje aan de binnenzijde van mijn wang (waarschijnlijk op gebeten) en een pijnlijk puntje op mijn tong door erop te bijten.

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Kan je van tongzoenen met een wondje wel of geen HIV krijgen en heb ik hierdoor dus wel of geen HIV opgelopen. Alvast bedankt!

• bruceutrecht

Niemand? Ik blij aanhoudende diaree houden. En ik heb onwijs pijn in mijn rechterklier (nek)..

• bruceutrecht

Is er niemand die me kan helpen?

• Damian

Mij is door de GGD verteld dat dit niet mogelijk is tenzij de ander een grote hoeveelheid bloed heeft in de mond.

Dus tenzij de ander een grote bloedende wond had zou ik me geen zorgen maken.

• bruceutrecht

Maar denken jullie dat ik besmet kan zijn met HIV door mijn contact 14 weken geleden. Heb me vorige week getest en deze was negatief. Ik heb wel een week of 5 geleden orale sex gehad met condoom ik weet nog of dat een risico is. Hij heeft ook aan mijn ballen gelikt en deze waren niet beschermd.

• Damian

Als je na langer dan 3 maanden na een risicocontact getest bent en deze was negatief heb je dus geen hiv. Het likken van ballen is geen risico.

• jmi17

Bruce,

ga eens naar de huisarts met je klachten.

Jmi17

• bruceutrecht

Hey Jmi17,

Daar ben ik geweest. En die zegt dat ik het nog een week moet aankijken. Maar het is dus absoluut niet mogelijk dat het HIV of Aids is?

• John.

Hoi Bruce.

Je hebt absoluut geen hiv-infectie. Met alles wat je beschrijft, na de test, blijkt geen enkel risico. Ook geen verwaarloosbaar klein risico.

Je neg. hiv-test van14 weken is rockhard betrouwbaar.

Hevige/ waterige/ diaree is als enig symptoom ook geen symptoom van ars (acuut retroviraal syndroom) = een acute hiv-infectie. Hiv-infectie kent geen solitair symptoom, hooguit als startpunt. Het is een syndroom, dus een verzameling van meerdere klachten (symptomen.)

Hevige/ waterige/ diaree kan als symptoom wel voorkomen bij hiv, maar dus niet als enige klacht.

Hevige/ waterige/ diaree kan legio oorzaken hebben. Het ENIGE wat daarbij op voorhand is te zeggen is dat er sprake is van een tijdelijk verstoorde darmwerking. Hier kunnen legio oorzaken achter liggen. Hiv kan, maar niet bij jou, want de test en latere (sexuele) interacties sluiten dat uit. Voedsel allergie en voedselintolerantie en voedselvergiftiging kan (zijn verschillende dingen) maar zeker niet per se. Terugkerende stress/ angst/ spanning/ gepieker is eveneens een trigger(!) en kan zelfs de belangrijkste trigger zijn en zelfs de enige oorzaak! Andere oorzaken zijn ook mogelijk maar minder voorkomend. Als je klachten blijven aanhouden, zie een arts. Ik zeg dit niet omdat je een hiv-infectie zou kunnen hebben, dit heb je nl. NIET en kun je ook NIET hebben.

Groeten John.

• bruceutrecht

Hoi John,

Bedankt voor je reactie. MIschien word je gek van me. Maar ik maak me gewoon best heel druk. Ik heb zelf een aantal dagen diaree gehad en heb sinds gister super erg jeuk/huiduitslag. Me vriendin was er eindelijk vanaf en nu begon ze gister weer op nieuw met diaree. Ik ben zo bang dat ik haar besmet kan hebben terwijl er misschien helemaal geen risico is dat ik HIV heb.