hiv na pijpen? heel eventjes?

• anoniem

ik heb iemand heel even gepijpt met heel veel tuf, maar ik weet zeker dat ik niks heb geslikt ook heb ik niks van voorvocht geproefd..

zou ik nu hiv kunnen hebben??? ik het zelfs een hele droge keel omdat ik niet durfde om te pijpen..pff was nieuwsgierig

kan wel huilen nu als ik al die verhalen hoor:(

kan zo een einde maken aan me leven als ik dat heb!!

hoe groot is de kans dat ik dit heb please help me..

• jmi17

Anoniem,

je gaat geen hiv hebben.

Het is wel aangewezen om je te laten testen op soa's.

10 dagen na het contact kan dat al, enkel syfilis en hepatitis B ga je 3 maanden erna pas kunnen laten testen.

Overleg met je huisarts ook of het aangewezen is om je te laten vaccineren tegen hepatitis B, weliswaar pas na de test.

In tussentijd moet je het uiteraard wel safe houden.

Jmi17

• Anoniem

Beste jmi17,

ik weet dat ik je lasting val hiermee, maar ik maak me onwijs veel zorgen. Want het vreemde is hij zegt dat hij niks heeft. Heb aangegeven dat ik me 3 maanden later zal testen. want daarna heb ik hem ook meteen met condoom verder gepijpt.

het was maar echt heel even dat ik hem gepijpt heb, hij zegt ikheb NOOIT voorvocht.

ppffff:(:(:(:(

• jmi17

Anoniem,

het feit dat hij geen voorvocht heeft kan kloppen.

Het zal de kans op soa's verkleinen, maar toch moet je je nog steeds laten testen.

Jmi17

• John.

Hoi Anoniem.

Zoals eerder gezegd is er heus geen risico voor hiv geweest. Wees gerust! No hiv!!

Nu het soa verhaal. Hoewel jmi17 strikt genomen gelijk heeft, is het risico voor een andere soa bij pijpen toch wel heel klein indien een pik geen rechtstreeks contact heeft gemaakt met de keel achterin de mond. Direct contact met keelslijmvlies ('deepthroating' / keelneuken) is nl. de ‘beste’ wijze om een soa op te lopen omdat het keelslijmvlies voor veel soa een ‘prettige’ plaats is en direct contact hiermee infectie bevordert. Is dat directe contact er niet geweest en is je mondholte verder normaal gezond, dan zou ik zeggen, WEES NIET ANGSTIG! Niet nodig!!! Geniet van de sex (maar voorkom sperma/ menstruatie bloed in de mond en hou je mond gezond.) Dan zou je eens per jaar, na misschien wel een heleboel leuke orale sex, een soa check kunnen laten doen. Al zou je dan honderd keer hebben gepijpt, telkens een kwartier of langer, kans dat je dan een soa zou hebben opgelopen in de mond is dan nog beslist klein: de kans dat er dan nog altijd niets aan het handje is, is vele malen groter! Let er dus wel op: geen duidelijke hoeveelheid bloed, geen duidelijke hoeveelheid sperma in de mond, niet keelneuken, geen duidelijke kwetsures in de mond.

Groeten John.

• Anoniem

dankjewel voor je geruststellende antwoord John

je weet niet hoe blij je iemand kan maken die je niet eens kent

dankjewel

• Bangmeisje

En dit klinkt ook weer leuk… Dat het heus niet kan van even pijpen… Dan ook niet van beffen?

• John.

Hoi Bangmeisje.

Een vrouw die gebeft wordt loopt geen risico voor hiv-infectie, tenzij in zeer extreme/ uitzonderlijke omstandigheden die zeer ver van voor de handliggend zijn. Je moet daarbij denken aan een plotselinge en aanzienlijke (na)bloeding in de mond van de beffer bijvoorbeeld door een zeer recente operatieve of tandheelkundige ingreep in de mond. Nu, dit zal een zeldzaamheid zijn en indien zo vrijwel altijd opgemerkt worden of de sex moet in duisternis plaatsvinden. Er is geen risico als er een spoortje bloed zit in iemands speeksel door bijvoorbeeld ontstoken tandvlees na het tandenpoetsen of per ongelijk op de wang of lip bijten.

Zelf beffen is alleen een risico voor hiv als (duidelijke/ zichtbare) hoeveelheid bloed/ menstruatiebloed vermengd is met vaginaal vocht of dat de lippen van de beffer kapot zijn door trauma of herpes-infectie en als open wonde in wrijvingscontact komt met veel vaginaal vocht. In beide gevallen is het risico dan wel aanwezig maar nog steeds erg laag behalve als er sprake is van een combinatie; dus zowel bloed oplikken als kapotte/ ontstoken lippen/ mond.

Groeten John.

• Bangmeisje

Lieve John…

Door alleen ff te beffen heb ik dus haast geen risico gelopen? Begrijp ik je goed?

Je kan niet voorstellen hoe blij ik met dit forum ben en met jullie die in vrije tijd allemaal deze paniekberichten moeten lezen. Dank is groot!

Ik hoef me geen zorgen te maken?

Groetjes

• Bangmeisje

John en Jim,

Ze heeft de testresultaten binnen, alles is negatief. Ik ben enorm opgelucht! Jullie hebben me echt deze zware week doorgesleept!

Ik heb nog wel 1 vraag, of 2!

De 25e geprikt en urine ingeleverd, uitslag van hiv was al binnen, hoe kan dit? (Ik heb zelf met haar dokter gebeld, dus ze liegt niet tegen me) maar hiv duurde altijd 2 weken toch?

Vraag 2: omdat ik toch last had van keelpijn, kan het zijn dat ik gonnoroe heb in keel terwijl t bij haar niet gevonden is? Misschien had zij t ook in keel en ze hebben geen uitstrijkje van keel gemaakt.

Kan ik, ook van de hiv negatieve uitslag 100% uitgaan ook al was ie binnen een week al klaar? (Niet dat ze vergeten zijn te testen en per ongeluk denken dat ie negatief is terwijl hij nog iet klaar is….)

1 ding weet ik wel, nooit meer onveilige sex voor mij!

En nogmaals, top dat jullie er zijn. Denk dat jullie niet weten hoeveel jullie in crisissituaties voor iemand kunnen betekenen.

Groetjes en ik hoop nog wel op een antwoord…