prik

• Anoniem

Hallo deskundigen,

Vroeg mij af of een gewone prik gebruikte naald in je bil of been een risico vormt voor hiv ?heb met een hiv consulente gesproken en zij garandeert mij dat er geen risico bestaat.Graag u mening

bedankt

• monique

Een gebruikte naald vormt wel een risico, maar wel een kleine.

Het ligt er ook aan wat voor naald het is, een subcutane (naald voor net onder de huid zoals een insulinenaald of een griepprik) geeft nauwelijks risico, een intramusculaire of intraveneuze naald (een voor in je spieren zoals de meeste vaccins of een voor in je aderen om bijvoorbeeld bloed af te nemen) vormen een groter risico.

Maar hoe ben jij met een gebruikte naald geprikt dan?

• Anoniem

Monique dank je dat je reageert heb een prikangst dus weet niet zeker of ik inderdaad ben geprikt voelde wel wat en er was iemand achter mij dus een angst

• monique

Dat herken ik wel, ik heb angst om hiv op te lopen overal en nergens dus dat soort dingen komen ook wel eens bij mij op.

Maar er zijn weinig gekken die op straat of elders maarzo iemand gaan prikken, houd ik me dan maar voor.

Er zijn er wel, maar niet heel veel kans dat je die tegenkomt. sowieso is de kans om via een besmette naald aids te krijgen maar 0,3 procent ofzo als ik het goed heb.

Er was ooit een man in amsterdam die mensen geprikt had op straat maar die had dus niemand besmet.

• Anoniem

Monique nu ik de discussielijst doorneem zie ik jouw naam met een mailtje van onwijs grote zorgen waar je je dus druk maakt om niets zelfs ik onderscheid dat en dat terwijl jij mij een perfecte uitleg geeft over een naald en de risicos.Dus mijn vraag ben jij die Monique?

• monique

Ja, dat ben ik. Ik heb uitgebreid met de ggd gebeld en ken nu alle risico's en niet risico's.

Eigenlijk weet ik ze ook wel maar ik raak soms in paniek en dan post ik zulke berichten.

Zoals ik al zei, ik ben ook heel bang voor HIV. Maar ik werk met naalden dus ik weet wel wat daarbij het risico is.

• Anoniem

je bent toch niet Monique de verpleegkundige vroeger gewoond in assendelft want dan ga ik schrikken

• monique

Nee dat ben ik niet, ik ben zelfs nog nooit in mijn hele leven in Assendelft geweest….

• Anoniem

Bedankt dat je hebt gereageerd ook niet in wormer toch?

• monique

Nee, en ik ben ook geen verpleegkundige ;)