Hallo deskundigen,
Vroeg mij af of een gewone prik gebruikte naald in je bil of been een risico vormt voor hiv ?heb met een hiv consulente gesproken en zij garandeert mij dat er geen risico bestaat.Graag u mening
bedankt
Een gebruikte naald vormt wel een risico, maar wel een kleine.
Het ligt er ook aan wat voor naald het is, een subcutane (naald voor net onder de huid zoals een insulinenaald of een griepprik) geeft nauwelijks risico, een intramusculaire of intraveneuze naald (een voor in je spieren zoals de meeste vaccins of een voor in je aderen om bijvoorbeeld bloed af te nemen) vormen een groter risico.
Maar hoe ben jij met een gebruikte naald geprikt dan?
Dat herken ik wel, ik heb angst om hiv op te lopen overal en nergens dus dat soort dingen komen ook wel eens bij mij op.
Maar er zijn weinig gekken die op straat of elders maarzo iemand gaan prikken, houd ik me dan maar voor.
Er zijn er wel, maar niet heel veel kans dat je die tegenkomt. sowieso is de kans om via een besmette naald aids te krijgen maar 0,3 procent ofzo als ik het goed heb.
Er was ooit een man in amsterdam die mensen geprikt had op straat maar die had dus niemand besmet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?