aft en huiduitslag teken hiv?

• Anoniempje

Een maand geleden heeft een jongen mij gevingerd en hij had een wondje aan zijn vingers zag ik later pas. Volgens mij was dat wel een oud wondje, want ik was al een halve dag bij hem en in die tijd heeft hij zich niet verwond. Het was wel een man die ook seks met mannen heeft (ik ben een vrouw) dus ik ben bang dat er wel kans was op HIV. Al zegt de GGD van zeer onwaarschijnlijk. Nu heb ik sinds die week dat het gebeurde of iets later huiduitslag rond neus en mond en ook een aft in mijn mond, een behoorlijk grote. Ik las ergens op internet dat dat tekenen zijn van een HIV-infectie. Klopt dat?

• Anoniemje

Die aft heb ik pas sinds deze week, maar dat is in de termijn van de zes weken….

• jmi17

Anoniempje,

best met je klachten eens naar de huisarts trekken.

Een aft is ongevaarlijk zolang ze kleiner is dan 2cm en er niet langer dan 2 weken zit zonder te verminderen in grootte.

Voor hiv hoef je sowieso niet bang te zijn.

Jmi17

• Anoniempje

Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest en die zegt dat de uitslag eczeem is en niet kan komen van hiv.

Ze zei dat de aft wel zou kunnen komen van hiv, dat ze me helaas niet kon uitsluiten dat dat zo is. Ook gezien wat ik met mijn ex heb gedaan.

Wel acht ze die kans erg klein. Ze zei dat het er dan vaak meerdere waren en heel groot.

Maar goed, de komende tijd zit ik nog wel met die angst want testen kan pas over een tijdje.

• Isabelletje

Heel veel sterkte deze tijd! En hou in gedachte dat de risico op overdracht op deze manier zeer klein is.

En een aft hebben we allemaal wel eens!