Prik gevoeld, dag na tijd rood puntje op vinger

• Maaike

Hallo,

Gisteren moesten we stoffen dingen vullen met fiberfill. Dat is van dat spul dat ook in knuffelberen zit.

Toen ik wat van mijn jas af pakte wat op het klittenband plakte voelde ik een prik in mijn pink. Nu heeft me dit de hele tijd beziggehouden en nu zag ik toen ik vandaag naar mijn vinger keek een klein rood vlekje onder de huid. Ik heb dus niet gezien dat er een naald in zat, maar wat nou als dit wel zo is? Er zit namelijk op mijn vinger bij dat gedeelte waar het ongeveer was wel een rood stipje ter grootte van een speldenpunt en dit vind ik dus raar.

Moet ik me nu laten testen?

• Maaike

Het was trouwens niet in een omgeving waar je een naald zou verwachten. Het was bij iemand thuis (kennis), maar dan denk ik stel je voor dat er wat in dat vullingspul heeft gezeten. Dat iemand er wat in heeft gedaan. Gisteren gekeken, maar toen zag ik niets op mijn vinger, maar vanmiddag buiten zag ik dit plekje. Dacht eerst dat het van een stuk van mijn jas kwam. Bij het gedeelte waar het klittenband op vastzat zitten ook harde puntjes. Daarom vandaag dus op die plek ook al flink daarmee opgedrukt om te kijken of het hetzelfde voelde.

• Monique

De kans dat er een naald tussen dat spul zat lijkt mij erg klein. Is degene bij wie je was iemand die insuline spuit (dus suikerziekte heeft) of andere medicijnen middels injectie neemt? Of een drugsgebruiker? Ik denk dat die vulling zelf heel scherp kan zijn aan het einde van de vezels. Daarbij als je de prik echt goed voelt dan moet het een holle naald zijn geweest, maar die zijn zo groot dat je ze niet over het hoofd ziet. Die kleine die je over het hoofd ziet voel je meestal niet en die zijn ook minder gevaarlijk want dat zijn naalden waarin geen bloed blijft zitten. Daarnaast als het een naald zou zijn, stel, dan zou die er al langere tijd liggen en het bloed zou zijn opgedroogd.

• Monique

Trouwens, dan moet diegene ook nog net HIV hebben.

En, zo'n klein subcutaan naaldje wordt op mijn werk niet eens als gevaarlijk gezien als je er een prikaccident mee hebt. Maar wij zijn dan wel ingeent tegen hepatitis B.

Daar loop je eerder kans op dan HIV.

Maar, zoals ik zei de kansen dat er een naald tussen dat spul zat zijn wel heeeeeel klein.

• Maaike

Nee die persoon doet dat allemaal niet. Normaal zou ik me er verder ook niet druk over maken, maar nu zag ik dat ienieminie rode puntje op mijn pink en ja dan denk je dat het dat toch is geweest. Ook omdat je op dat moment niet in de situatie bent om het even rustig te bekijken.

• jmi17

Monique,

als je beter naar je huid zou kijken van dichtbij dan zal je merken dat er nog zo'n rode puntjes zijn ;)

Iedereen heeft dat.

Mocht het toch een prikwondje zijn, dan zou het ook moeten bloeden.

Jmi17

• Monique

Jmi17, ik was niet degene die de vraag stelde hoor ;) Dat was Maaike.

Ik denk gewoon dat de kans klein is dat het van een naald kwam.