Besmet bloed

• Isabelletje

Hallo

Ik eb dit weekend XTC gebruikt hierdoor heb ik mijn lippen wangen en tong helemaal kapot gebeten.

Nu ben ik tijdens de XTC trip bij een paar junks gerecht gekomen ondertussen was ik al 48 uur wakker

En had behoefte aan mijn tanden poetsen.

Dus heb ik een tandenborstel gebruikt van 1 van hun omdat ik flinke wondjes in mijn mond heb van tanden knarsen tijdens XTC vraag ik af hoe groot de kans is dat ik via zijn tandenborstel besmet ben geraakt.

Hij heeft er ook zijn tanden mee gepoetst maar omdat ik onder invloed was weet ik niet hoeveel tijd daartussen zat.

Heb ik een reëel risico gelopen moet ik pep halen

• jmi17

Isabelletje,

er zijn geen bekende gevallen van besmetting via een tandenborstel. Zat daar bloed op?

Best geen xtc meer gebruiken ;)

Jmi17

• Isabelletje

Geen bloed gezien maar zo helder ben je niet meer .

Ik ga zo de ggd bellen maar omdat ok dacht ja ik heb flinke wondjes in. Mijn mond en hij waarschijnlijk ook door de XTC.

Hoelang zou het virus overleven op de tandenborstel?

• jmi17

Als hij het laatste halfuur voor jou tandenpoetsen geen tanden meer heeft gepoetst, dan zou ik me geen zorgen maken dat je op die manier besmet bent met hiv.

Jmi17

• Isabelletje

Oké bedankt!

Ik heb besloten om in therapie voor mijn hiv angst want mijn leven wordt er een stuk minder leuk door.

Alleen vind ik het een beetje raar om hiermee bij mijn huisarts aan te komen, zijn er andere wegen?

• Monique

Ja, je kan zonder verwijzing naar een eerstelijns psycholoog, en die kan je doorverwijzen naar de tweede lijn als er meer behandeling nodig is (wat met deze angst waarschijnlijk zo is). Een eerstelijnspsycholoog kun je vinden via internet of een gouden gids.