even vragen

• Andre

Hoi,

De afgelopen 13 weken seks gehad met 8 verschillende jongens. Ik HIVvrij (=test okt 2013). In tussentijd geen seks gehad. Tijdens contact gepijpt en laten pijpen. Neuken altijd met condoom, welke niet is geknapt.

Klaarkomen in condoom of buiten mond. Wel voorvocht geproefd tijdens pijpen.

Geen rare bloederige taferelen bij mij en bij de ander.

Afgelopen week last can zeurderige keel, verder geen andere symptomen en/of zaken.

Nu ga ik over 2 weken nieuwe test laten doen, halfjaarlijkse check up. Nu was ik benieuwd of ik mij alsnog zorgen moet maken voor Hiv en/of Soa's?

Graag hoor ik van jullie!

• John.

Hoi Andre.

Uit je verhaal blijkt geen reeel risico voor hiv. Met astronomisch grote waarschijnlijkheid zal je hiv-test dan ook neg. terugkomen.

Je safesex voor hiv betekent een groot gereduceerd risico voor andere soa, maar safesex voor hiv kan risico voor een aantal soa niet helemaal wegnemen.

Daar blijft altijd een kansJE op bestaan (met nadruk op de verkleinende uitgang.)

Bijna altijd kan je van een vroegtijdige behandeling van een soa (buiten hiv om) genezen (behalve HPV, genitale herpes, hep. C en soms hep. B maar hiervan wel van de symptomen.)

Samenvattend: blijf zorgen voor safesex, zorgen in de zin van ‘angst voor….’ NIET NODIG!

Groetjes John.