Gerimd worden

• ELW

Hey,

Ik vraag mij af of gerimd worden een risico vormt voor hiv?

5 dagen geleden heb ik (man) met een voor mij vreemde man getongzoend en hij heeft me ong 1 minuut lang gerimd, hij is met zijn tong een heel klein beetje naar binnen gegaan, (max 1 centimer) verder is er niets gebeurd,

2 dagen na het contact had ik last van een lichte hoest en een wat geïrriteerde neus (is nog steeds niet over)

ook had ik wat jeuk en een rode huiduitslag rond mijn anus dit is nu langzaam aan het verdwijnen

ik heb ook aan de binnenzijde van mijn lip een aft van ong 5mm in diameter,

moet ik mij zorgen maken voor hiv?

Groeten , ELW

• John.

Hoi ELW.

Gerimd worden is geen risico voor hiv-infectie! Speeksel kan nooit hiv overdragen! Ook niet als iemands speeksel een spoortje bloed zou bevatten door ontstoken tandvlees of op de wang bijten. In theorie zou hiv-infectie alleen kunnen als iemand de mond vol bloed zou hebben door een plotselinge nabloeding van een recente operatieve ingreep in de mond of de mond vol sperma van een ander EN jij zou tevens ontstoken kloofjes. zweertjes aan/ in je anus moeten hebben. Zelfs in dit scenario, dat ten eerste sterk onwaarschijnlijk is, is risico nog altijd zeer minimaal.

Geen zorgen. Ook je klachtenpatroon doet daar niets aan toe: ze matchen niet met een acuut retroviraal syndroom bij acute hiv-infectie.

Groeten John.

• ELW

John,

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik ben (was) gerustgesteld, maar sinds gisteren avond heb ik in beide handen,

een tintelend gevoel dat niet weggaat, het is alsof ik met mijn handen door een bos brandnetels ben geweest,

en ik heb nu enorm bloedend tandvlees, dat zelfs begint te bloeden van zodra ik het aanraak, dit in tegenstelling tot vroeger, dan bloede het heel even na het poetsen, nu blijft het tandvlees nabloeden

zou dit toch niet kunnen wijzen op een mogelijke besmetting met hiv?

Groeten ELW

• ELW

Hoi,

Het tintelende gevoel in mijn handen is verdwenen, toch blijf ik mij zorgen maken ivm het bloedende tandvlees,

Ik had vroeger ook last van bloedend tandvlees tijdens het poetsen maar dit was echt miniem en van zodra ik mijn mond spoelde was dit

verdwenen nu blijft mijn tandvlees lang nabloeden (echt veel bloed) en als ik achteraf mijn tandvlees aanraak dan begint het opnieuw te bloeden,

ik heb nu wat opzoek werk zitten doen en ben op diverse sites tegengekomen dat bloedend tandvlees een (vroeg) hiv symptoom is, klopt dit?

Ik blijf mij toch wel enige zorgen maken ook al heeft John geschreven dat de kans op besmetting er niet is of in het slechtste geval minimaal door mij te laten rimmen.

Het is nu 10 dagen geleden dat ik contact had met een voor mij onbekende man.

Groeten ELW

• Leon

Beste Elw,

Ik kan me niet voorstellen dat je van rimmen hiv krijgt.

Laat je voor je eerste gerustheid testen combitest na minimaal 14 dagen bij combitest al mogelijk om te zien of je hiv hebt, is de test negatief dan zegt het niets.

Maar dan weet je in idee geval al iets, ik werd ook gek van dat wachten, maar vandaag te horen gekregen dat ik geen hiv heb.

Het beste ermee!