Hoi John
Dank je voor je reactie..
Ik was bij de GGD in Nijmegen. Heb daar wisselende ervaringen.
In 2012 heb ik ook een test laten doen; toen was het inderdaad zo dat de test op tafel werd gelegd in een hoekje en ik een gesprekje had met de consulent/verpleegkundige. Voor we gingen kijken legde ze eerst uit wat de uitslagen konden zijn. Test was toen negatief; enkel een controlestreepje…
In die tijd heb ik een relatie gehad met een vrouw; een bi-seksuele meid van mijn leeftijd.
Ik was in die tijd druk met afstuderen en op een dag betrapte ik haar in mijn huis met een bi-seksuele jongen; neukend. En ze deden het onveilig.
Later kwam ik erachter dat ze met ongeveer 7 jongens dit heeft gedaan. Het kunnen er ook meer zijn. Ik ga er vanuit allemaal onveilig; ze kan niet tegen het glijmiddel dat op condooms zit. Maar het kunnen net zo goed 70 jongens zijn….
In sept ging het uit; ik kreeg een nieuwe vriend en hem altijd veilig seks met hem gehad. We hebben het in totaal 2 keer gedaan, daarna was ik er klaar mee want hij zweette enorm en dat vond ik alles behalve prettig. Heb hem wel onveilig gepijpt maar hij is nooit klaar gekomen door pijpen..
Verder nog een keer met een jongen seks gehad uit de kroeg; wist dat hij bij mij op de basisschool had gezeten maar meer ook niet..
Met hem heb ik alleen geneukt; maar wel met condoom. Geen oraal contact.
En in december had ik seks met me ex; onveilig gepijpt maar niet klaargekomen en met condoom. Ik ga er niet echt vanuit dat hij iets heeft… hij is hoogopgeleid, en toen ik 4 jaar geleden een relatie met hem kreeg was hij zelf voorstander van een test. Tot die tijd nam hij altijd de verantwoordelijkheid om een condoom om te doen… Wel is hij op reis geweest naar Afrika, Brazilie, en India… Hij zegt hier niks te hebben gedaan maar goed… Ik ga dat niet klakkeloos geloven natuurlijk.
Het risico op HIV is dus niet heel groot; denk ik…
overdracht op vrouw vrouw is al een kleine kans en ik ben zelf altijd voorzichtig geweest en heb het met condoom gedaan.. behalve orale seks dan..
Toch laat het me niet los. En heb ik de angst voor hiv.
Ik ben gewoon heel bang dat de medewerkster van GGD me niet bang wilde maken. Er was namelijk een kans op een vals positieve test…
Ze riep vanuit het kamertje waar de test lag wel overtuigend ‘Hij is goed hoor,’ maar vervolgens zei ze dat het bloed nogmaals voor controle naar de Radboud moest en dat ze bij de aantekeningen zou zetten dat de uitslag wellicht niet betrouwbaar is wegens auto-immuun ziekte… maar de arts zei dat dat alleen zo is bij vals-positieve uitslag en niet bij een negatieve… dus ik heb het gevoel dat ze me wilde ‘sparen’ tot de test bij de Radboud is geweest…
Ook de vragen die ze achteraf stelde maken me ongerust. ‘Heb je nu een relatie? Heb je op dit moment seks?’
Test ‘al weggegooid’ en de opmerking ‘het ga je goed’ zitten me niet lekker…..
Ik hoopte zo opgelucht te zijn. Nu moet ik 1/2 weken afwachten.
Wat zeg jij; kan ik erop vertrouwen dat de test goed en betrouwvaar was? En heb ik een aannemelijk risico gelopen door orale seks met die jongens? (zij zijn alleen van NL afkomst).
Thnx!